//
کدخبر: ۱۶۶۲۰۷ //

رئیس پارلمان ساحل عاج از سمت خود استعفا کرد

رئیس پارلمان (مجمع ملی) ساحل عاج روز جمعه در نشست فوق العاده ای که به درخواست خود وی برگزار شد، از سمت خود کناره گیری کرد.

رئیس پارلمان ساحل عاج از سمت خود استعفا کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'گیوم سورو' فرمانده سابق گروه شورشی ساحل عاج که از وی به عنوان نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری 2020 ساحل عاج یاد می شود، امروز از مقام خود به عنوان رئیس پارلمان این کشور کناره گیری کرد.
استعفای وی در حالی صورت می گیرد که ساحل عاج در بحران سیاسی بی سابقه گرفتار شده و این اقدام می تواند موجب پیچیده شدن بحران در این کشور شود. 
ساحل عاج پس از انتخابات سال 2010، صحنه اعتراض های مرگباری بود و «لوران باگبو» رئیس جمهوری سابق این کشور در آن زمان که نامزد مغلوب انتخابات ریاست جمهوری شد، از واگذاری قدرت به رقیب خود خودداری کرد و این امر، خشونت گسترده ای را در این کشور رقم زد.
ساحل عاج کشوری در غرب آفریقاست که با گینه و لیبریا در غرب، بورکینافاسو و مالی در شمال و غنا در شرق مرز مشترک دارد. خلیج گینه نیز در جنوب ساحل عاج واقع است.
این کشور در دهه 60 و 70 میلادی به دلیل تولید قهوه و کاکائو، به قدرت اقتصادی غرب آفریقا بدل شد اما در دهه 80 میلادی متحمل بحران اقتصادی شد؛ شرایطی که به اغتشاش سیاسی و اجتماعی در این کشور کمک کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان