//
کدخبر: ۱۶۶۰۲۴ //

مصر سه عضو اخوان المسلمین را اعدام کرد

منابع آگاه مصری روز پنجشنبه به شبکه روسیا الیوم گفتند: سه عضو اخوان المسلمین به اتهام دست داشتن در کشتن پسر یک قاضی در دادگاه تجدید نظر قاهره روز پنجشنبه به دار آویخته شدند.

مصر سه عضو اخوان المسلمین را اعدام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روسیا الیوم، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: این سه نفر از اعضای جنبش «حسم» شاخه نظامی گروه اخوان المسلمین؛ حزبی که از زمان کودتای 2014 علیه «محمد مرسی» رئیس جمهوری اسبق مصر، غیر قانونی اعلام شد.
این سه متهم شامل «احمد ماهر هنداوی» دانشجوی مهندسی دانشگاه المنصوره و قهرمان بوکس مسابقات جهانی، «المعتز بالله غانم» دانشجوی بازرگانی همین دانشگاه و «عبدالحمید عبدالفتاح متولی» صاحب یک شرکت کامپیوتری بودند.
منابع مصری گزارش دادند: موضوع به 10 سپتامبر 2014 ( 23 شهریور 1393) باز می گردد، زمانی که افراد مسلح ناشناس«محمد المورللی» (26 ساله) فرزند معاون رئیس دادگاه تجدید نظر قاهره را در برابر منزلش در شهر المنصوره در استان الدقهلیه کشتند.
در نتیجه این موضوع، مقام های مصری دست به حملات گسترده امنیتی زدند و به دنبال آن چندین نفر بازداشت شدند.
دادگاه کیفری شهر المنصوره مرکز استان الدقهلیه ژوئیه 2016 (تیر/ مرداد 95) حکم اعدام پنج نفر (3 نفر حضوری و 2 نفر غیابی) را صادر کرد.
این افراد علاوه بر اتهام به قتل پسر معاون رئیس دادگاه استیناف المنصوره، متهم به قتل عمد، عضویت در گروه های غیر قانونی یعنی اخوان المسلمین شده بودند، مواردی که متهمان آن را رد کردند.
با اعدام این سه تن، شمار اعدامی های مصری که بدون اطلاع قبلی به دار آویخته شدند، از سال 2014 و آغاز زمامداری «عبدالفتاح السیسی»به 30 تن می رسد.
با وجود تردید سازمان های حقوق بشری مصری و بین المللی در مورد صحت احکام صادر شده ، مقام های مصری همواره هرگونه اتهام به دستگاه قضایی این کشور را رد می کنند.
مصر مدعی است که دستگاه قضایی این کشور کاملا مستقل و شفاف بوده و هرگونه اتهامات مطرح شده درخصوص عدم استقلال آن کاملا مردود است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۰۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان