//
کدخبر: ۱۵۶۹ //

اولین واکنش مجلسی‌ها به ورود هواپیمای ایرباس ای۳۲۱ به ایران بعد از لغو تحریم‌ها

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و مسعود پزشکیان در مراسم رونمایی از ورود هواپیمای ایرباس A۳۲۱ شرکت کردند.

اولین واکنش مجلسی‌ها به ورود هواپیمای ایرباس ای۳۲۱ به ایران بعد از لغو تحریم‌ها

کاظم جلالی عصر پنجشنبه در مراسم ورود هواپیمای ایرباس A321 گفت: امروز برای ورود یک هواپیما به اینجا نیامده‌ایم بلکه موفقیتی برای ملت فهمیده و بزرگ ایران رقم خورده که نشان از تاریخ موفق و پیروز ما دارد.

به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: حضور ما برای جشن به کرسی نشاندن حقانیت ملت ایران است. سخنانی که از آغاز انقلاب و از سوی بنیانگذار انقلاب آغاز شد تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ادامه یافت و در جریان مذاکرات 1+5 تلاش‌های این مجموعه به پشتوانه مردم و حقانیت جمهوری اسلامی ایران موجبات افتخارآفرینی را فراهم کرد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس افزود: کسانی بودند که تا دیروز ما را تحریم می‌کردند؛ اما تحریمی که صنعت هوایی نماد آن بود، امروز با شکست مواجه شدند زیرا ایران بزرگ قابل حذف از مجامع بین‌المللی نیست. ایران بزرگتر از آن است که در عرصه جهانی نادیده گرفته شود.

جلالی ادامه داد: باید برای برخورد و تجلیل از چنین اتفاقاتی انصاف داشته باشیم. در تاریخ ایران پیروزی‌هایی کمتر از این جشن گرفته شده، این پیروزی نیز متعلق به مردم است بنابراین امید است پس از این جمهوری اسلامی ایران به جایگاه اصلی خود بازگردد.

جلالی گفت: اگر مدعی مردمداری و حل مشکلات عمده از جمله اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی هستیم، باید فضا را به سمت نشاط، کار و تلاش بیشتر ببریم و سخن از ناامیدی و عدم موفقیت‌ها و نادیده گرفتن افتخارات جز یأس و ناامیدی چیزی به همراه نخواهد داشت، باید به تولیدکنندگان امید دهیم تا چنین اتفاقاتی تکرار شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که اثر برجام چه بوده است، گفت: باید بردباری و تحمل کرد تا مسیر هموار و آینده ایران سرافراز باشد.

همچنین مسعود پزشکیان عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از ورود هواپیمای ایرباس A321 افزود: از وزیر راه و شهرسازی و تیم کارآمد وی در قبال این اتفاق و وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی که نقش تسهیل کننده‌ای در بهبود حمل و نقل هوایی کشور داشتند، تشکر می‌کنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستاورد بزرگی رقم خورده زیرا حیله‌ و حقه‌های دشمنان را شکست داده؛ دشمنانی که تلاش کردند ارتباط ما را با جهانیان قطع کنند و این اتفاقی است که ما باید آن را باور داشته باشیم که امیدوارم این راه ادامه داشته باشد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: ورود هواپیمای ایرباس A321 به نوعی تحول در صنعت هواپیمایی نیست بلکه نگرش و نگاهی است که باید در مورد آن اندیشید، نگرشی که به موجب برجام و مذاکرات 1+5 رقم خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درگذشت ناگهانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کردند که ظلم و ستم بزرگی است که به آینده فکر نکنیم؛ پس بر این اساس باید تلاش کنیم کشور را به سوی رشد و توسعه سوق دهیم هرچند این قدم اول است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان