//
کدخبر: ۱۴۶۹۳ //

ارتش سوریه به مناطق شمالی القابون رسید

ارتش سوریه پس از به دست گیری کنترل کامل باغات القابون، موفق شد به مناطق شمالی این منطقه برسد. در واقع نیروهای سوری قصد دارند به حضور تروریستهای النصره در این منطقه پایان دهند.

ارتش سوریه به مناطق شمالی القابون رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در مناطق شرقی دمشق با عناصر تروریستی جبهه النصره درگیر شدند.

وبگاه خبری «المدن» نزدیک به معارضان اعلام کرد که پیشروی نیروهای سوریه در باغات «برزه و حرستا» همچنان ادامه دارد و نیروهای سوری موفق شده اند به سمت محله های «تشرین و القابون» پیشروی داشته باشند و مراکز راهبردی را آزاد کنند.

«رائد الصالحانی» خبرنگار المدن مدعی است که دولت سوریه از رهگذر این پیشروی قصد دارد محله های تشرین و القابون را از برزه به طور کامل جدا و محله برزه را از چهار سمت محاصره کرده و بدین ترتیب مقدمات یک عملیات نظامی را فراهم کند که پس از پایان عملیات در القابون، تشرین و مزارع «حرستا»، برزه را نیز شامل شود.

یک منبع نظامی نیز به این وبگاه معارض اعلام کرد که نیروهای سوری موفق شده اند این مناطق را از هم جدا و به سوی راه اصلی پیشروی کنند که برزه را به تشرین و القابون وصل میکند ولی به خاطر حملات تروریستها مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش این وبگاه، برخی از منابع محلی میگویند که شماری از عناصر «اللواء الأول» وابسته به معارضان قصد دارند با دولت سوریه مصالحه کنند و این مسئله در جریان نشست سرکرده های این گروه دوشنبه (روز گذشته) بررسی شد.

برخی از حاضران در این نشست خواستار صلح و خروج با سلاح شخصی به سمت شمال هستند، ولی برخی از عناصر اللواء حاضر به تسلیم نیستند و بر درگیری تأکید دارند.

الصالحانی میگوید که رخدادهای این نشست شاید بیانگر یک واقعیت جدید باشد مبنی بر اینکه بزرگترین گروه معارضی که در برزه و منطقه البساتین دمشق فعالیت دارد، دچار شکاف شده است. معارضان مدعی هستند که با دولت سوریه در این زمینه مذاکراتی داشته اند ولی دمشق تا کنون هیچ واکنشی به این مسئله نداشته است.

وبگاه خبری «الحدث» نیز اعلام کرد که ارتش سوریه قصد دارد در منطقه القابون به حضور تروریستهای النصره پایان دهد؛ خاصه اینکه تروریستها حاضر به مصالحه نیستند.

 یک منبع میدانی خبر داد که ارتش سوریه در حال حاضر به مناطق شمالی القابون رسیده و موفق شده است کنترل کامل منطقه باغات القابون را به دست بگیرد؛ باغاتی که به باغهای غرب حرستا و باغهایی تقسیم میشوند که از محور «تروبیکانا» به سمت منابع آب امتداد دارد.

به گفته این منبع، نیروهای سوری پس از اینکه موفق شدند کنترل استادیوم «المحبه» را که تروریستها آن را دژ محکمی در برابر ارتش سوریه می‌دانستند به دست گیرد، توانست منطقه باغات را آزاد کند.

به گزارش این وبگاه، ارتش سوریه پس از آزادسازی باغات القابون که مساحت آن به 6 کیلومتر مربع میرسد، به مناطق شمالی القابون رسیده است.

ارتش سوریه همچنین موفق شد دو بیمارستان صحرایی و انبار مهمات تروریستها را در این منطقه منهدم کنند و دفتر امنیتی عناصر «فجر الامه» و اتاق عملیات النصره در شمال تشرین نیز از بین رفت.

نیروهای سوری ضمن انهدام چندین تونل وابسته به تروریستها شماری از آنان را از پای درآوردند. این تونلها القابون را به حرستا و عربین را به غوطه شرقی وصل میکرد و تروریستها از آن برای حمل و نقل سلاح و مهمات استفاده میکردند.

این منبع در پایان تأکید کرد که از زمان آغاز عملیات القابون تا کنون بیش از 200 تروریست کشته شدند که «ابو طه علی» مسئول نظامی النصره در القابون در میان کشته شدگان تروریستها حضور داشت.

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان