//
کدخبر: ۱۴۴۴۳ //

نظامیان سعودی، محصور در قدرت رزمی رزمندگان یمنی

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با تسلط و اشراف کامل عملیاتی بر تهدیدات متجاوزان سعودی و نیز با اتکا بر توان رزمی بالای خود توانسته اند علاوه بر مقابله با تجاوزات دشمن سعودی، اندیشه ادامه تجاوز را از ذهن نظامیان ائتلاف غربی - عربی خارج کنند.

 نظامیان سعودی، محصور در قدرت رزمی رزمندگان یمنی
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس گزارش های منتشره، یگان موشکی ارتش یمن بامداد روز گذشته (یک شنبه) پایگاه نظامی «سلاطح» در نجران عربستان را با موشک های کاتیوشا مورد هدف قرار داد که در این حمله موشکی پایگاه نظامی سلاطح آتش گرفت و شماری از سربازان سعودی به هلاکت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.

شکست های پی در پی نظامیان سعودی و موجی از مشکلات اقتصادی و سیاسی پیش روی آل سعود موجب شده تا این رژیم پس از دو سال تجاوز نظامی به یمن و تخریب زیرساخت های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی این کشور نتواند به کوچکترین موفقیتی در صحنه نبرد نظامی دست یابد.

آنچه که موجب شده تا نظامیان سعودی و به طور کلی ائتلاف عربی- غربی به رغم صرف هزینه های سنگین و تحمل مشکلات متعدد اقتصادی، نتوانند به اهداف از پیش تعیین شده در این دو سال دست یابند، اراده مستحکم مردم یمن و مقاومت مقدس این ملت مظلوم است.

تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن که تاکنون نتیجه ای جز تخریب 200 مرکز گردشگری یمن و کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است، عملا رژیم سعودی را به یک شکست نظامی و سیاسی کشانده است.

آل سعود که همواره به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان شناخته می شود و همواره با اقدامات جنگ افروزانه و البته عاجزانه خود، صلح، ثبات و امنیت منطقه را به خطر انداخته است، اکنون با کاهش توان رزمی و نظامی خود و نیز مقاومت مثال زدنی ارتش و کمیته های مردمی یمن، نتوانسته است تا در مسیر غیرقانونی و غیر انسانی اقدامات ضد حقوق بشری خود، به نتیجه ای قابل توجه برسد.

تداوم شکست و ناکامی رژیم آل سعود در صحنه نظامی و عرصه نبرد در حالی است که محور مقاومت با تداوم پیروزی های خود ضمن وارد ساختن ضربات سنگین بر رژیم سعودی و به رغم حمایت آمریکا و غرب از تجاوز غیرانسانی این رژیم به یمن، توانسته است تا آرایش نظامی و سیاسی منطقه را به طرز قابل توجه ای و به نفع صلح، ثبات و امنیت منطقه تغییر دهد.

البته واضح و روشن است که ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروزی های چشمگیری در صحنه سیاسی و نظامی منطقه به دست آورده اند و همین پیروزی های میدانی است که موجب شده ائتلاف 'غربی - عربی' همسو با دیگر گروه های تروریستی و معارض تحت حمایت آمریکا و غرب، شکست سنگینی را در یمن متحمل شود.

با وجود سختی های تحمیلی بر ملت مظلوم یمن، ائتلاف 'غربی - عربی' به سرکردگی عربستان همچنان به بمباران مناطق شهری و مسکونی یمن شامل مراکز عمومی مانند بیمارستانها و مراکز درمانی، ساختمان های دولتی و مدارس و مراکز آموزشی ادامه می دهد و این جنایات در سکوت کامل محافل خبری آمریکایی- غربی رخ می دهد و مدعیان حقوق بشر همچنان در برابر اقدامات جنگ افروزانه رژیم سعودی سکوت اختیار کرده اند.

در این میان، تداوم حملات وحشیانه رژیم سعودی علیه مردم یمن در حالی است که ائتلاف غربی- عربی به سرکردگی عربستان همچنان در یمن به معنی واقعی کلمه گرفتار شده است و جنگ یمن، سران ریاض را دچار سردرگمی و عجز و ناتوانی در مدیریت امور کرده است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان