//
کدخبر: ۱۳۹۱۰ //
کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل؛

تشدید درگیری‌ها در یمن باعث آوارگی ده‌ها هزار نفر شده است

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که تداوم درگیری ها در غرب و مرکز یمن باعث آواره شدن ده ها هزار نفر شده است.

تشدید درگیری‌ها در یمن باعث آوارگی ده‌ها هزار نفر شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در گزارش امروز خود عنوان کرد که طی ۶ هفته گذشته ۶۲ هزار نفر در غرب و مرکز یمن آواره شده اند.

در این گزارش آمده است، در استان تعز بیش از ۴۸ هزار و ۴۰۰ نفر به خاطر شرایط جنگی آواره شدند، حدود ۹ هزار و ۸۲۲ نفر از تعز به یمن فرار کردند، هزار و ۶۸ نفر دیگر در استان اب و ۹۰۰ نفر در عدن آواره شدند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل ادامه داد: بیشتر آواره ها نیاز مبرم به کمک دارند و آنها در اماکن عمومی مثل مدرسه و مراکز بهداشتی پناه گرفته اند و برخی دیگر به ساختمان های نیمه کاره پناه برده اند که تراکم بالای جمعیت در شرایط غیر بهداشتی باعث شیوع بیماری های واگیردار از جمله بیماری های پوستی می شود.

در بخش دیگر این گزارش آمده است، تشدید درگیری ها در تعز مانع رساندن کمک ها به نیازمندان می شود و همزمان با تشدید درگیری ها در استان ذمار واقع در مرکز یمن حدود ۱۴ هزار نفر مجبور به فرار از خانه های خود شده اند.

گفتنی است، تجاوز نظامی عربستان و متحدانش به یمن تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از ۱۲ هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان