//
کدخبر: ۱۳۴۷۵ //

کشته شدن یک دانشجوی اخوانی به دست نیروهای امنیتی مصر

وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای از کشته شدن یک دانشجوی اخوانی در جریان تیراندازی از سوی نیروهای امنیتی خبر داد.

کشته شدن یک دانشجوی اخوانی به دست نیروهای امنیتی مصر

به گزارش فرتاک نیوز، وزارت کشور مصر امروز چهارشنبه اعلام کرد که یک دانشجوی دانشگاه الازهر وابسته به گروه اخوان‌المسلمین در جریان تیراندازی در اسماعیلیه واقع در شمال شرقی مصر به قتل رسید.

در بیانیه وزارت کشور مصر آمده است که «حسن محمد مصطفی» از دانشجویان دانشگاه الازهر در یکی از مزارع مرکز ابوصریر اسماعیلیه کشته شد.

وزارت کشور مصر در بیانیه خود مدعی شد که این جوان دانشجو از اعضای جنبش مسلحانه وابسته به اخوان‌المسلمین است.

دولت مصر از سال 2013 جماعت اخوان‌المسلمین را یک «گروه تروریستی» معرفی کرده و مدعی است که این گروه شاخه مسلحانه در کشور تشکیل داده است و این در حالی است که اخوان‌المسلمین این ادعا را رد و تأکید کرده است که هیچ گونه تشکیلات مسلحانه‌ای ندارد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت کشور مصر در بیانیه خود آورده است: «به دنبال کسب اجازه از دادستانی عالی امنیت دولت نیروهای امنیت ملی (اطلاعات) به داخل مزرعه یورش بردند اما این عضو اخوان‌المسلمین به سمت نیروها تیراندازی کرده و آنها نیز در پاسخ به آن تیراندازی کردند و در این درگیری وی کشته شد».

از زمان عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتسب به اخوان‌المسلمین در جولای سال 2013، دولت مصر سرکوب اعضا و رهبران این گروه را آغاز کرده و تا کنون صدها نفر از آنها را در زندان‌های مصر بازداشت کرده و محاکمه رهبران این گروه نیز همچنان ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان