//
کدخبر: ۱۰۷۶ //

داعش مسئولیت ۲ حمله در سینای مصر را بر عهده گرفت

خبرگزاری «اعماق» وابسته به گروهک تروریستی داعش روز سه شنبه اعلام کرد که این گروه مسئولیت دو حمله روز گذشته در سینای مصر را بر عهده گرفت.

داعش مسئولیت 2 حمله در سینای مصر را بر عهده گرفت

وزارت کشور مصر اعلام کرد که در دو حمله تروریستی افراد مسلح به دو ایست بازرسی امنیتی در العریش بزرگترین شهر سینای شمالی در روز دوشنبه هشت تن از نیروهای پلیس و یک غیرنظامی کشته شدند، در این حملات همچنین 12 تن از جمله شش تن از نیروهای پلیس زخمی شدند.

طبق این بیانیه، 20 فرد مسلح در این حمله تروریستی که با استفاده از آرپی جی و خودروی بمب گذاری شده و سلاح خودکار و بمب استفاده شد، شرکت داشتند.

وزارت کشور مصر اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی در سینای شمالی توانستند حمله تروریستی مسلحانه را دفع کنند و خودروی بمب گذاری شده را پیش از رسیدن به کمین منفجر کنند و جان پنج تن از تروریست‌ها را بگیرند و سه تن دیگر را زخمی کنند. بمب‌های کارگذاشته شده نیز خنثی شدند. نیروهای امنیتی مصر همچنین دومین حمله یک 'گروه تروریستی دیگر ' را دفع کردند که در جریان این حمله، تروریست‌ها به شدت اقدام به شلیک گلوله کرده و جان یکی از سربازان مصری را گرفتند.

بیشتر عملیات انفجاری در مصر از سوی تروریست های حاضر در منطقه سینا موسوم به ولایت سینا صورت می گیرد، گروهی که پیشتر با تروریست های داعش بیعت کرده اند.

منطقه سینا محل فعالیت شاخه گروه تروریستی داعش در مصر است که تاکنون صحنه دهها حمله به مواضع نظامیان و مردم عادی بوده است. دیگر شهرهای مصر از جمله قاهره (پایتخت) نیز از حمله گروه های افراطی در امان نبوده است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان