//
کدخبر: ۸۱۹۳۱ //

سهم ۳۰ درصدی زنان در اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور

غلامی گفت: در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور نزدیک به ۳۰ درصد و در بین همکاران دانشگاهی نیز بیش از ۴۰ درصد از بانوان مشغول به فعالیت هستند.

 سهم ۳۰ درصدی زنان در اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور غلامی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم گفت: در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور نزدیک به ۳۰ درصد و در بین همکاران دانشگاهی نیز بیش از ۴۰ درصد از بانوان مشغول به فعالیت هستند و در زمینه‌های مدیریتی و اجرایی نیز شاهد روند رو به رشد تعداد زنان هستیم.

 

وی افزود: در سابقه تاریخی و ملی کشورمان، همواره توجه ویژه‌ای به خانم‌ها بوده است و شخصیت‌های برجسته و والایی در میان بانوان، از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون نقش‌های مهمی در زمینه‌های علمی، تربیتی، سیاسی و اجرایی عهده‌دار بوده‌اند.

 

وزیر علوم با بیان اینکه موضوع امور زنان و خانواده در مجموعه اجرایی نیازمند توجه جدی است، تاکید کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌هایی که صورت گرفته، حرکت و توسعه قابل توجهی درخصوص حضور بانوان در عرصه‌های مختلف را شاهد هستیم.

 

غلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط زمان نیازمندیم آسیب‌های پیشرو در این راستا که عارضه جهان امروز و تمدن غرب در سلطه تاریخی در دهه‌های گذشته است را مورد توجه قرار دهیم و تلاش کنیم تا این عوارض در مسیر‌های اعتلای راه بانوان و خانواده‌ها مرتفع شود.

 

وی افزود: همکاری‌های پژوهشی باید در همه زمینه‌ها میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد و گسترش این همکاری‌ها می‌تواند در ارتقا و تعالی جامعه موثر و طبعا بانوان در این همکاری‌ها و تحقیقات، تعالی و جایگاه آن‌ها برتر خواهد شد.

 

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های کشورمان با توجه به رویکرد نظام اسلامی به جایگاه بانوان، فرصت ویژه‌ای برای حضور دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها فراهم کرده به نحوی که گاهی این آمار در مجامع بین‌المللی باعث ایجاد حیرت افرادی می‌شود که نگاه دقیق و شناخت کاملی از جامعه اسلامی ندارند.

 

غلامی اظهار داشت: برای مجموعه نظام و دست اندرکاران کشورمان باعث افتخار است که شرایط مساوی برای تحصیل دختران و پسران فراهم شده و آمار‌ها نشان می‌دهد که در بسیاری از رشته‌های تحصیلی، تعداد دختران، بیشتر از پسران است.

 

به گفته وی، در اقصی نقاط کشور و حتی در روستاها، تعداد زیادی دانشجو مشغول تحصیل هستند که نشان می‌دهد توجه به دانش‌افزایی در جامعه و تک تک خانواده‌ها نفوذ کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان