//
کدخبر: ۷۱۷۵۹ //

هرگونه افزایش قیمت در سال ۹۷ ممنوع شده است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این کمیسیون هرگونه افزایش قیمت در سال ۹۷ را ممنوع کرده است.

 هرگونه افزایش قیمت در سال ۹۷ ممنوع شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، در خصوص سرنوشت گرانی بنزین در سال ۹۷، اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق بودجه بند الحاقی مصوب شد که بر اساس آن دولت مجاز به افزایش قیمت هیچ کالایی در سال آینده نیست، این بند الحاقی شامل حال حامل‌های انرژی نیز می‌شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در سنوات گذشته مجاز بود قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی را افزایش دهد که به هر دلیلی این کار را انجام نداد، در سال‌های گذشته دلایلی برای عدم افزایش قیمت ارائه می‌کرد که از نگاه دولت یک مرتبه آن دلایل برطرف شده اما از نظر نمایندگان آن معضلات حل نشده است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه شخصا با گرانی بنزین مخالف نیست، توضیح داد: این کار باید انجام شود و مردم بدانند اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا نکند، از جادی دیگر از جیبشان برداشته می‌شود.

 

وی بیان داشت: اما با روند افزایش ۵۰ درصدی در طول یکسال مخالف هستیم، این کار کاملا اشتباه از و با این مدل افزایش قیمت مخالف هستیم، به همین جهت در کمیسیون تلفیق هرگونه افزایش قیمت در سال ۹۷ را ممنوع کرده‌ایم.

 

این نماینده مجلس با اشاره به مذاکرات کمیسیون تلفیق بودجه با دولت، گفت: در جلسات به دولت گفتیم که افزایش قیمت را با شیب ملایم در لایحه بودجه لحاظ کند، اما آن‌ها گفتند یا افزایش ۵۰ درصدی یا هیچ افزایشی نمی‌دهیم، ما هم به گزینه دوم رای دادیم.

 

جعفرزاده ایمن آبادی، با بیان اینکه تا اینجای کار نمایندگان هر گونه افزایش در سال آینده مخالفت کرده‌اند، گفت: اگر دولت بخواهد، قیمت‌ها را از جمله قیمت بنزین را با شیب ملایم افزایش دهد با آن موافقت خواهیم کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه کل کشور دولت مجاز به افزایش قمیت حامل‌های انرژی با شیب ملایم است، اظهار داشت: اگر پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت با شیب ملایم بین ۵ تا ۱۰ درصد ارائه شود، کسی مخالفت نمی‌کند، اما ۵۰ درصد گرانی با هر عقلی در مغایرت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت‌نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان