//
کدخبر: ۴۴۲۱۴۷ //

خبر خوب برای معلمان حق التدریس و بازنشسته

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در تشریح مصوبات این کمیسیون گفت: آموزش و پرورش به استفاده از بازنشستگان برای ۲۴ ساعت تدریس در هفته و نیز همکاری با نیروهای حق التدریسی مجاز شد.

خبر خوب برای معلمان حق التدریس و بازنشسته
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خانه ملت، رضا حاجی پور با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در حوزه آموزش، عنوان کرد: یکی از مصوبات مهم کمیسیون تلفیق برای جبران کمبود معلم در کشور، مجوز فعالیت نیروهای بازنشسته و حق التدریس طبق قوانین مدنظر و تا ۲۴ ساعت در هفته بوده، در حالی که پیش از این بازنشستگان تنها می‌توانستند ۶ ساعت در هفته تدریس داشته باشند.
 
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر بازنشستگان مجوزی برای فعالیت نیروهای حق التدریسی، نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، نیروهای طرح امین و نیروهایی که به صورت غیر رسمی با آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، صادر شد تا با این مصوبه مشکل کمبود نیرو در آموزش و پرورش برطرف شود.
 
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت آموزش و پرورش اجازه دارد تا از بازنشستگان آموزش و پرورش به مدت ۲۴ ساعت در هفته، نیروهای حق التدریسی، نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، نیروهای طرح امین و نیروهایی که به صورت غیر رسمی با آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، برای رفع مشکل کمبود معلم استفاده کند.
 
حاجی پور تصریح کرد: همچنین در کمیسیون تلفیق مصوب شد که آب، برق و گاز همه مدارس سراسر کشور در صورت رعایت الگوی مصرف، رایگان محاسبه شود.
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: همچنین فوق العاده ویژه‌‎ای برای کارمندان سازمان نوسازی مدارس، کادر اداری آموزش و پرورش، سرایداران و خدمتگزاران، کادر سلامت و کارکنان وزارت کشور به تصویب رسید.
 
وی یادآور شد: همه مصوبات فوق برای اجرا باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۲۱۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان