//
کدخبر: ۴۳۷۱۵۶ //

اعلام منابع امتحانی آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

اعلام منابع امتحانی آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ و براساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درخصوص مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، اصلاحات مربوط به منابع و عناوین آزمون به شرح ذیل اعلام می‌شود.

   موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام:

بخش «۲-۲» شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان مندرج در صفحه ۲۱ دفترچه راهنمای ‌ثبت‌نام:

۱) ماده امتحانی "هوش و استعداد معلمی" طبق اعلام قبلی با ضریب ۳ اعمال می‌شود. جنبه‌های شناختی و تحلیلی این استعداد، با هدف سنجش توانایی‌های ذهنی داوطلبان همانند قدرت درک، تحلیل، استدلال و استنتاج آن‌ها، در کنکور مبنای طرح سؤال قرار می‌گیرد. سئوالاتی از جنس درک مفهوم متن، استدلال بر پایه گزاره‌های منطقی، طبقه‌بندی و تحلیل متغیرها، انجام مقایسه‌های کمی و حل مسائل عددی، نمونه‌هایی از سؤالات این عنوان امتحانی هستند. بنابراین با توجه به اینکه هدف از سؤالات مربوط به این عنوان، سنجش توانایی ذهنی و طبیعی است نه سنجش دانش اکتسابی دانش‌آموزان، این عنوان فاقد منبع است.

۲) مادۀ امتحانی "تعلیم و تربیت اسلامی" طبق اعلام قبلی با ضریب ۲ اعمال می‌شود و منابع امتحانی به شرح جدول ذیل است:

۱- سه فصل اول کتاب «مهارت معلمی» استاد محسن قرائتی.

۲- کتاب‌های دین و زندگی متوسطه دوم برای رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و فنی و حرفه‌ای/کاردانش و علوم انسانی در اینجا قابل مشاهده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۱۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان