//
کدخبر: ۴۰۳۲۲۷ //

آغاز به کار"جشنواره ملی نخود" در کرمانشاه / برپایی نمایشگاه غذا و شیرینی در روستا بازار

"جشنواره ملی نخود" با حضور یازده استان کشور به میزبانی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

  آغاز به کار"جشنواره ملی نخود" در کرمانشاه / برپایی نمایشگاه غذا و شیرینی در روستا بازار
به گزارش فرتاک نیوز،

جشنواره دو روزه ملی نخود امروز (هفتم خرداد) در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در این جشنواره اظهار کرد: از۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ۷۳۰ هزار هکتار آن کشت دیم است که نخود نیز از یکی از این محصولات می‌باشد.

علی‌ چاله‌چاله با اشاره به شرایط خشکسالی کشور در چند سال اخیر نیز گفت: هرچند بارش‌های اخیر در استان قابل توجه است اما تبعات خشکسالی در سالهای قبل همچنان بر  بخش کشاورزی استان حاکم است.

وی اقدامات انجام گرفته در حوزه معاونت تحقیقات دیم سرا‌رود در سطح ملی و جهانی را قابل توجه دانست و بیان داشت: ارقام نخود پایه‌بلند  "عادل" و "منصور" از نخودهایی مرغوبی است که در این مرکز معرفی شده است ضمن اینکه هِد برداشت نخود نیز در این مرکز طراحی و در حال انبوه‌سازی است.

-9223372036854775808_-211075

چاله‌چاله از برپایی نمایشگاه طبخ غذا و شیرینی‌ با استفاده از  محصول نخود در محل روستا بازار شهرکرمانشاه به موازات جشنواره ملی نخود خبر داد و بیان داشت: بعدازظهر امروز نیز مراسم روز ملی مزرعه در روستای مراد‌آباد شهرستان روانسر برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتباط بین کشاورزان با محققان و فعالین این عرصه عنوان کرد و افزود:جشنواره ملی نخود با محورهای مدیریت زراعی و افزایش کمی و کیفی تولید نخود، اصلاح الگوی کشت و افزایش ضریب نفوذ دانش، فناوری‌های پس از برداشت و بسته‌بندی، اقتصاد، صنعت و تجارت نخود و افزایش سرانه مصرف نخود با حضور پژوهشگران و تولیدکنندگان نخود از یازده استان در کرمانشاه در حال برگزاری است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان