//
کدخبر: ۴۰۲۰۱۹ //

غرهای زنان چه خطری برای سلامت مردان دارد؟

نتایج تحقیق روی 10 هزار زوج دانمارکی طی 10 سال، از رابطه غر زدن مدام زنان با فوت شوهرها حکایت دارد.

غرهای زنان چه خطری برای سلامت مردان دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد، اگرچه غر زدن برای سلامت روحی خانم ها مفید است اما به همان نسبت باعث از بین رفتن اعصاب و احتمال مرگ زودهنگام شوهران‌شان می‌شود! مطالعه‌ای که روی تقریباً 10 هزار زوج در کشور دانمارک انجام شده است، نشان می‌دهد مردانی که همسران آن‌ها مدام غر می‌زنند،2.5 برابر بیشتر از مردانی که روابط استرس‌زای کمتری داشتند، طی 10 سال جان خود را از دست دادند . البته شاید اگر تحقیق روی نکات منفی آقایان انجام شود ، نتایج مشابهی داشته باشد.

تاثیر استرس روی رابطه زوج‌ها

به گفته محققان دانمارکی، این اثر به حدی قوی است که می‌تواند عامل مرگ هزاران نفر در سال باشد. یعنی عامل مرگ حدود 315 نفر به ازای هر 100 هزار نفر در سال در کشوری مانند دانمارک می‌تواند ناشی از خواسته‌ها، نگرانی‌ها و غرهای همسران باشد! با این حال، به نظر می‌رسد که زنان در مقابل غر زدن مصون هستند و این موضوع تأثیر کمی بر میزان مرگ‌ومیر در آن‌ها دارد. استرس به کیفیت رابطه زوج‌ها در زندگی مشترک آسیب می‌رساند، سلامتی را تهدید می‌کند، خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد و باعث عادات بدی مانند خوردن غذاهای ناسالم و ورزش نکردن می‌شود. به گفته محققان، مردان با شنیدن غرهای همسرشان هورمون کورتیزول بیشتری ترشح می‌کنند و این هورمون باعث پایین آمدن سطح سلامت فرد می‌شود.

تاثیر غرهای زنان روی شوهرهای شاغل کمتر است

جالب است که بدانید مردانی که در معرض نگرانی‌ها و غرهای همسرشان قرار می‌گیرند، اگر شاغل باشند، تاثیر غرها در آن‌ها کمتر است. یعنی مردانی که بیکار و اغلب در معرض شنیدن غرهای همسرشان هستند، میزان مرگ و میر بیشتری را نشان می دهند. بر اساس این بررسی، اثر ترکیبی غرها و نگرانی‌های مکرر از طرف شریک زندگی و بیکاری می‌تواند به 462 مرگ به ازای هر 100 هزار نفر در سال منجر شود. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که ازدواج برای سلامتی مفید است و این یکی از اولین مطالعاتی است که دیدگاه مخالف ارائه می‌دهد که البته ردپای یک رفتار اشتباه از سمت یکی از زوج‌ها در آن پررنگ است و نمی‌توان این موضوع را به کلیت ازدواج ربط داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۰۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان