//
کدخبر: ۴۰۱۷۱۶ //

شوهرم به من خیانت کرده ؛ می خواهم ازش انتقام بگیرم!

چطور از شوهر خیانتکارم انتقام بگیرم؟

شوهرم به من خیانت کرده ؛ می خواهم ازش انتقام بگیرم!
به گزارش فرتاک نیوز،

انتقام از همسر بخاطر خیانتش جزء آن دسته از هیجانات منفی است که انرژی روانی زیادی را از افرادی که قصد چنین کاری را دارند، می‌گیرد. انتقام گرفتن راهی برای تخلیه هیجانات، کینه‌ها و کدورت‌هایی است که احتمالاً شما از کسی به دل دارید. گاهی می‌خواهید از همسر یا دوست‌پسرتان انتقام بگیرید چون به شما خیانت کرده‌اند. انتقام در هر شکلی و نسبت به هرکسی که باشد، پیامدهای زیادی را با خود به همراه دارد. در این مقاله مخاطب ما دختران و زنانی هستند که احتمالا به طریقی از سوی همسر یا دوست پسرشان بی‌مهری یا خیانت دیده‌اند و برای تخلیه هیجانات و ناراحتی‌های خودشان قصد انتقام گرفتن از آن‌ها را دارند.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

خیانت به عنوان مهم ترین عامل برای انتقام زنان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که زنان را وادار به انتقام گرفتن از عشقشان می‌کند، خیانت است. زمانی که همسر یا دوست پسرتان به هر دلیلی با شخص دیگری وارد ارتباط فرا زناشویی یا دوستی می‌شود، احتمالاً اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد این است که شما یک زن شکست‌خورده و ضعیف هستید و دیگر با وجود اتفاقی که افتاده مثل قبل نمی‌شوید. اگر هم صاحب فرزند یا فرزندانی باشید، بیشتر از هرکسی دلتان به حال آن‌ها می‌سوزد و به همین خاطر نه‌فقط به خاطر خودتان بلکه بیشتر به خاطر فرزندانتان به فکر انتقام گرفتن از همسرتان می‌افتید. تجربه کار با چنین مراجعانی به ما نشان داده است که در این شرایط یا تصمیم می‌گیرند از همسر خود شکایت کرده و مهریه خود را مطالبه کنند، یا اینکه به هر طریقی سعی می‌کنند تا آبروی همسر و عشقشان را در محل کار یا در بین خانواده ببرند.

دلایلی دیگری علاوه بر خیانت برای گرفتن انتقام از همسر یا دوست پسر وجود دارند

    همسرتان شما را رها کرده است: زمانی که همسر شما بخاطر شخص دیگری شما را بدون علت ترک می کند.

    شما را مورد آزار جسمی یا روحی قرار داده: زمانی که همسر یا دوست پسرتان شما را کتک می زند یا تحقیر می کند.

    به شخصیت شما و خانواده‌تان بی احترامی کرده: زمانی که همسر یا دوست پسرتان به شما و خانواده‌تان فحاشی می کند و غرورتان را لگدمال می کند.

در ازای انتقام از خیانت عشقتان چه به دست می‌آورید؟

تابه‌حال پیش خود فکر کرده‌اید که با انتقام گرفتن از همسر یا دوست پسر چه به دست می‌آورید؟ آیا این کار باعث می‌شود تا او دوباره به کانون گرم خانواده و رابطه بازگردد و بیشتر از قبل به شما محبت کند یا اینکه پدر بهتری برای فرزندانتان شود. قطعا ما سعی می‌کنیم تا حس و حال شما را در هر شرایطی درک کنیم و این حق را به شما بدهیم تا هیجانات خود را تخلیه کنید ولی قبل از آن به دنبال این هستیم که کمترین آسیب در این بین به شما وارد شود. متأسفانه انتقام گرفتن فقط روح شمارا آزرده‌تر می‌کند. نه سودی به حال شما دارد نه به حال همسرتان. به یاد داشته باشید که تعهد و اخلاق خوب یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی مشترک است. اگر همسر یا دوست پسرشما هیچ کدام از این دو فاکتور را ندارد فکر می کنید آیا او لایق بودن در کنار شما هست؟ در ادامه چند راهکار به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید آنها را جایگزین انتقام گرفتن کنید.

خیانت

راهکار‌های جایگزین انتقام گرفتن از دوست پسر یا همسر

به خودتان فرصت بدهید

آنچه باید به یاد داشته باشید این است که اگر به هر دلیلی با بی مهری همسر یا دوست پسرتان مواجه شدید فورا همان لحظه بدنبال تلافی کردن نباشید. کمی به خود فرصت دهید و به اتفاقی که رخ داده فکر کنید. نقش شما در این ماجرا چیست؟ همسرتان کجا کم‌کاری کرده است؟ در این مدت حدودا یک هفته‌ای، که به خودتان فرصت می‌دهید، بررسی کنید که آیا کاری که همسرتان کرده قابل بخشش است یا خیر؟ در این مدت تا حد زیادی از فشار هیجانات شما کاسته شده و می‌توانید راحت‌تر جوانب را بررسی کنید. اگر فکر می‌کنید با اتفاقی که افتاده می‌توانید کنار بیاییدراه‌حل‌های بعدی را حتماً انجام دهید اما اگر فکر می‌کنید به‌راحتی نمی‌توانید آن را بپذیرید پیشنهاد می‌کنیم حتماً با یک روانشناس  صحبت کنید.

علت مشکل را پیدا کنید

همان‌طور که گفتیم، در فاصله‌ای که به خود، زمان فکر کردن می‌دهید، باید علل وقوع این مشکل را پیدا کنید. قطعاً در هیچ زندگی مشترکی یک‌ طرف به‌ تنهایی مقصر نیست و کم یا زیاد هر دو طرف در ایجاد مشکل نقش دارند. اما اگر همسر یا دوست‌پسرتان به شما خیانت کرده نقش و سهم شما کجا بوده است؟ فهرستی از علل احتمالی پیدا کنید و سعی کنید راه‌حل‌هایی را برای پیشگیری از خیانت دوباره یا  برطرف کردن آن‌ها بنویسید.

آنگونه که همسرتان تمایل دارد او را جذب خود کنید

علل خیانت معمولا در زنان و مردان متفاوت است. یکی از اصلی ترین دلایل خیانت در مردان بالا بودن میل جنسی و یا نارضایتی از رابطه جنسی با همسرشان است. در برخی موارد هم دیده می شود که برخی از مردان زمانی که از سوی همسرشان بی محبتی و بی مهری می بینند سعی می کنند آن را با شخص دیگری جبران کنند. سعی کنید نیازها و خواسته های جنسی و روحی همسرتان را پیدا کنید و جهت برآورده کردن آنها تلاش کنید. اگر همسر شما دوست دارد که از لحاظ ظاهری جذابیت جنسی بیشتری در پوشش شما ببیند حتما این کار را برای او انجام دهید. اگر تمایل دارد که بیشتر به نظم و نظافت منزل اهمیت دهید حتما اینکار را در اولویت اول خود قرار دهید. مطمئنا خیانت همسر شما به عنوان راه حلی برای برآورده کردن نیازهایش اشتباه است اما اگر هنوز به او علاقه‌مند هستید سعی کنید به او کمک کنید تا پی به اشتباهش ببرد. با دعوا و تهدید فقط او را به سمت شخص سوم سوق می دهید.

با او گفت‌وگو کنید

همواره به یاد داشته باشید که گفت‌وگوی صحیح کلید حل تمام اختلافات است و هیچ مشکلی در دنیا وجود نداشته که با گفت‌وگو حل‌نشده باشد. شاید به نظر شما ما خیلی درباره نقش گفت‌وگو اغراق می‌کنیم ولی اگر خودتان آن را امتحان کنید، حتماً به ما حق می‌دهید. متأسفانه خیلی از دخترها و پسرها راه و رسم صحیح گفت‌وگو کردن را نمی‌دانند و همیشه اولین راه‌حلی که به ذهنشان می‌رسد، بی‌احترامی، شکستن حرمت‌ها، تهدید و انتقام است. اما بهتر است این بار خلاف همیشه عمل کنید و با همسرتان درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و زمان مناسبی را برای این کار پیدا کنید، ساعت خواب و استراحت یا هنگام صرف غذا زمان خوبی برای چنین گفت گویی نیست. هنگامی‌که طرف مقابلتان مشغول کاری نیست از او بخواهید که زمانی را به شما اختصاص بدهد. در این فاصله شما در حد چند دقیقه تمام آنچه را که در دو مرحله قبل فکر کرده بودید را برای همسرتان بیان کنید. مشکل ایجادشده را برای او دوباره بگویید و نقش هردوتان را در ایجاد آن و پیشنهاد‌های خود برای حل آن‌ها را نیز بیان کنید. بعد از اینکه صحبت‌های شما تمام شد به همسرتان اجازه صحبت کردن بدهید و به‌ هیچ‌ عنوان هنگامی‌که مشغول صحبت است وارد حرف او نشوید. نکته مهم در هنگام گفت‌وگو کنار گذاشتن تلفن همراه و خاموش بودن تلویزیون برای جلوگیری از حواس‌پرتی است. سعی کنید مکانی بیرون از خانه را برای صحبت کردن انتخاب کنید.

خیانت

ارتباطتان را با یکدیگر تقویت کنید

شاید پیش خود فکر کنید که همسرم به من خیانت کرده پس چرا من خودم را در مقابل او کوچک کنم و غرورم را بشکنم؟ خب تا حدودی حق با شما است اما یادتان باشد که همسر شما مرتکب اشتباهی شده است که خودش به علت اصلی آن واقف نیست و فقط در لحظه فکر کرده که بهترین را حل برای حل مشکلاتش خیانت کردن است. اجباری هم برای پا پیش گذاشتن شما نیست اما شما اولین عشق همسرتان بودید پس به راحتی از او دست نکشید. اگر هنوز عاشق او هستید کمکش کنید تا هر دو از این مخمصه رها شوید. شما اول از همه بخاطر آرامش خودتان و بعد بخاطر ارتباطتان می خواهید برای ترمیم رابطه تلاش کنید. تا مدتی به همسر خود غر نزدید و او را سوال پیچ نکنید. اجازه بدهید جو خانه کمی آرام شود. در همین فاصله فقط به انجام درست وظایف و مسئولیت های زنانه خود بپردازید. اما اگر بعد از گذشت چند هفته تغییری در رفتار او ندیدید به مورد بعد نگاهی بیاندازید.

قاطع باشید

اگر همسر یا دوست‌پسرتان صحبت‌های شما در مرحله قبل را جدی نگرفت، در این مرحله کاملاً قاطعانه با او صحبت می‌کنید و خواسته خود را بار دیگر با او درمیان می‌گذارید. مثلاً اگر در گفت‌وگوی قبلی به او گفتید که صحبت کردن او با دخترهای دیگر شما را آزرده و ناراحت می‌کند ولی او دوباره این کار را انجام داد در این مرحله کاملاً قاطعانه و جدی به او اخطار می‌دهید و می‌گویید: ” فکر می‌کنم تووی صحبت‌های قبلیمون ازت خواستم که ارتباطتت رو با دخترهای دیگر قطع کنی چون منو اذیت میکنه. این بار درباره حرفی که زدم کاملاً جدی هستم و اگر این کار رو دوباره تکرار کنی تصمیم دیگه‌ای درباره زندگیم می‌گیرم”. شاید بهترین واکنش در چنین شرایطی ترک محلی است که همسرتان در آن حضور دارد.

چند روزی را تنها باشید

در صورتی که هیچکدام از مراحل قبل نتیجه‌بخش نباشند، مرحله بعد این است که چند روزی را تنها زندگی کنید تا همسرتان تصمیم جدی خود را برای اصلاح و تغییر رفتارش بگیرد. برای مثال اگر از لحاظ خانوادگی شرایطش را دارید مدتی را با خانواده خود سپری کنید. هیچگاه به اسم قهر کردن یا جدا شدن این کار را انجام ندهید چون قصد ما به هیچ عنوان این نیست. هدف ما تنها قرار گرفتن شما در شرایطی است که به توانید فرصتی به خودتان بدهید تا بتوانید درباره این موضوع تصمیمی جدی بگیرید. به یاد داشته باشید که این مرحله کاملاً باید بااحتیاط و در نظر گرفتن تمام جوانب انجام شود و پیشنهاد ما این است که حتماً قبل از عملی کردن آن با یک روانشناس نیز صحبت کنید و نظر او را جویا شوید زیرا این روش باید با در نظر گرفتن شرایط خاص زندگی شما صورت بگیرد. شاید شما یا طرف مقابلتان اصلا آمادگی و تمایل به این کار را نداشته باشید. پس در چنین شرایطی، می‌توانید در منزل خود بمانید ولی ارتباط کلامی و جسمی خود را با همسرتان کمتر کنید. باز هم تاکید می کنیم که در انجام این کار به هیچ عنوان زیاده‌روی نکنید و حتماً سعی کنید زیر نظر یک روانشناس و بااحتیاط عمل کنید. اما اگر شما در ارتباط با دوست پسرتان به این مرحله رسیدید سعی کنید چند روز هیچ گونه تماسی با او نداشته باشید.

درباره ادامه دادن رابطه با او بیشتر فکر کنید

اگر هیچ‌کدام از مراحل بالا روی همسر یا دوست پسرتان اثرگذار نبود، به ادامه دادن یا ندادن ارتباط خود با او بیشتر فکر کنید. شما از بودن در این رابطه چه چیزهایی به دست می‌آورید و چه چیزهایی را از دست می‌دهید؟ اگر سودهای ماندن در این رابطه بیشتر از ضررهایش بود حتماً برای ساختن آن به تلاشتان ادامه دهید اما اگر برعکس ضررها به سودها برتری داشت، احتمالاً ماندن در رابطه به نفع شما و فرزندانتان نباشد. ارتباط با روانشناس متخصص می‌تواند در این تصمیم‌گیری دشوار بسیار کارساز باشد.

خیانت

بیشتر به خودتان و تفریحاتتان بپردازید

روح شما در این مدت و تحت تاثیر اتفاقاتی که افتاده است بسیار شکننده و آسیب پذیر شده. شما تمام تلاش خود را برای ترمیم ارتباطتان کرده‌اید و اکنون زمان این است که عزت نفس خود حفظ کرده و برای رشد خود تلاش کنید. چند روزی را به هیچ چیز فکر نکنید. اگر کارمند هستید سعی کنید مرخصی گرفته و به لذت بردن از اوقات فراغتتان که در این مدت از آن دور بودید، بپردازید. این دوره مسلما سختی های خاص خودش را دارد ولی با کمی صبر و انگیزه قطعا از پس آن برخواهید آمد.

برای زندگی آینده خود برنامه ریزی کنید

کاغذی بردارید و روی آن تمام چیزهایی که در زندگی برای شما اهمیت دارد را یادداشت کنید. این موارد شامل تمام کارهایی می شود که شما همیشه دوست داشتید در زندگیتان انجام دهید ولی فرصت نمی کردید. این برنامه می تواند شامل کار،تفریحات، فرزندان، دوستان و خانواده شما شود. برای خود تاریخی را مشخص کنید و سعی کنید در زمان مشخص شده برنامه را به نتیجه برسانید. با ایجاد انگیزه برای خودتان کمتر به گذشته و اتفاقات تلخ فکر خواهید کرد. مطمئنا شما بهترین هستید و بهترین ها نیز در انتظار شما خواهد بود.

انتقام گرفتن از عشقتان یا همسرتان، زمانی که به شما بی‌مهری و بدعهدی کرده است، شاید تنها راهی باشد که به آرام شدنتان کمک می‌کند. اما آیا واقعا این کار به حال شما سودی دارد؟ چند دلیل عمده‌ای که باعث می‌شود تا دخترها یا زنان به فکر انتقام گرفتند بیافتند عبارت اند از: خیانت همسرآزار جسمی و روحی توسط همسر، توهین به شخصیت خود و خانواده‌اش و رها شدن از سوی همسر. ما پیشنهاد می‌کنیم تا بجای انتقام گرفتن که هیچ سودی به حال شما و همسرتان ندارد، مدتی به خود فرصت دهید و به جوانب موضوع فکر کنید. علت مشکل را پیدا کنید و به دنبال راه حل باشید. بعد از پیدا کردن علت سعی کنید همسر یا دوست پسرتان را با کارهایی که دوست دارد جذب خود کنید  با او گفت و گو کنید. قاطع باشید و اگر هیچ‌کدام از روش ها روی او اثرگذار نبود چند روزی را تنها زندگی کنید یا ارتباط کلامی و جسمی خود را با او کم کنید. با روانشناس مشورت کنید و اگر متوجه شدید که ادامه زندگی با او به نفع شما و فرزندانتان نیست او را رها کنید و در عوض به خودتان و تفریحاتتان بپردازید. اهدافی را برای خود مشخص کنید و سعی کنید برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان