//
کدخبر: ۳۹۶۷۱۴ //
آخرین روز ماه رمضان

دعای روز سی‌ام ماه رمضان / خداحافظ ماه خوب خدا

یک استاد حوزه با بیان اینکه در دعای روز سی‌ام ماه رمضان از خدا می‌خواهیم‌ که به خاطر شکری که در این‌ روز به جا می‌آوریم روزه ما را قبول کند و آنچنان قرار دهد که مورد رضایت خود و پیامبرش باشد، گفت: همه این تقاضا در روز سی‌ام به درگاه باری تعالی به واسطه جایگاه و شان سرور کائنات حضرت محمد(ص) تقاضا می‌شود.

دعای روز سی‌ام ماه رمضان / خداحافظ ماه خوب خدا
به گزارش فرتاک نیوز،

در دعای روز سی‌ام ماه مبارک رمضان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ بِالشُّکْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَی مَا تَرْضَاهُ وَ یَرْضَاهُ الرَّسُولُ، مُحْکَمَةً فُرُوعُهُ بِالْأُصُولِ‌ بِحَقِّ سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِین»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری -استاد حوزه و دانشگاه- در تفسیر دعای این روز اظهار کرد: در روز سی‌ام از ماه مبارک رمضان به خدای متعال عرضه می‌داریم‌ که خدایا ما در آخرین روز از ماه رمضان به وسیله شکری که به درگاه تو به جا می‌آوریم روزه خود را به کمال می‌رسانیم و از تو می‌خواهیم‌ که به خاطر شکری که در این‌ روز به جا می‌آوریم روزه ما را قبول کنی و آنچنان قرار دهی که مورد رضایت خودت و رضایت پیامبرت باشد.

وی ادامه داد: در این روز از خداوند درخواست می‌کنیم روزه ما را قبول کن به گونه‌ای که اصول این روزه فروع روزه ما را محکم کند، اصول روزه اطاعت امرالله است و فروع آن‌ مطابقت با احکام‌الله است، وقتی که مطابقت‌ با احکام الله براساس اطاعت امر الله باشد نه به خاطر هر غرضی غیر دستور الهی آنگاه این روزه اصولش به وسیله فروع آن محکم‌ می‌شود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اصول روزه یعنی اینکه به خاطر امر خدا روزه گرفته‌ایم و اخلاص دلیل امساک و صیام‌ ما بوده است، همچنین فروع روزه یعنی رعایت آداب شرعی روزه که پرهیز از مفطرات و مبطلات و ‌عمل به واجبات روزه در کنار اصولی است که عبارتند از اخلاص و توحید ناب.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری همه این تقاضا در روز سی‌ام به درگاه باری تعالی به واسطه جایگاه و شان سرور کائنات حضرت محمد(ص) تقاضا می‌شود.

او یادآور شد: روزه‌دار در آخرین جمله این دعا همان جمله‌ای را می‌گوید که قرآن کریم می‌فرماید سخن اهل بهشت در جنت وقتی که از هم جدا می‌شوند همین است «و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان