//
کدخبر: ۳۹۲۹۱۴ //

کرونا دوباره اوج خواهد گرفت؟

با شروع فصل بهار دوباره زنگ هشدار کرونایی در برخی از شهرهای خراسان جنوبی به صدا درآمد که باید دید این هشدار مقطعی است یا ادامه دار.

کرونا دوباره اوج خواهد گرفت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سالی که گذشت پر از فراز و نشیب‌های کرونایی و وقوع پیک‌های پی در پی بود. پس از موج هشتم کرونا در کشور، دوباره به روزهای آرام کرونایی بازگشتیم و موارد بستری و فوت کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت؛ تا جایی که حتی برخی گمانه‌زنی‌ها این امیدواری را می‌دادند که شاید از تابستان ۱۴۰۲ دیگر مسئله‌ای با کرونا نداشته باشیم، اما از آنجایی که نمی‌توان درباره ویروس هزار رنگ کرونا پیش‌بینی دقیقی انجام داد، در نتیجه امکان پیش‌بینی دقیق نیز وجود نداشت. با این حال در اسفند ماه ۱۴۰۱ و همچنین روزهای ابتدایی عید ۱۴۰۲ مجددا افزایش‌هایی را در روند ابتلا، بستری و فوت شاهد هستیم؛ به طوری که در برخی روزها میزان فوت به بیش از ۲۰ نفر نیز در کشور رسید؛ موضوعی که گفته شد ناشی از پیک جدیدی از بیماری نیست و این افزایش، روند پایداری ندارد، بلکه مقطعی خواهد بود.

پروتکل‌ها را رعایت کنید

مجید شایسته، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ایسنا گفت: آمار بیماران بستری و سرپایی کرونا در هفته آخر اسفند و چهار روز اول کاهشی بوده، اما در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش موارد بستری و مثبت را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستشوی مرتب دست‌ها، تلقیح دز یادآور واکسن، تهویه مطبوع هوا در مکان‌های عمومی و بسته در اولویت قرار دارد، یادآور شد: واکسیناسیون کرونا می‌تواند از ابتلای فرد به فرم کشنده بیماری جلوگیری کند و اکنون تمامی مراکز بهداشتی در استان تلقیح واکسن کرونا را انجام می‌دهند.

اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع پیک هشتم کرونا

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در جلسه ستاد استانی کرونا بر اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از احتمال وقوع پیک هشتم کرونا در استان تأکید کرد.

وی از فرمانداران خواست برای پیشگیری از شیوع احتمالی پیک هشتم کرونا در استان آگاهی بخشی کنند و تمهیدات لازم را بیندیشند.

طالبی یادآور شد: با توجه به احتمال شیوع پیک هشتم بیماری کرونا در کشور تأکید بر این است که متناسب با سطح رنگ‌بندی هر شهرستان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده و پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام شود.

به گفته وی؛ بر اساس جدیدترین آمار و اطلاعات، شهرستان‌های نهبندان در وضعیت قرمز، سرایان و فردوس در وضعیت نارنجی، سربیشه، زیرکوه، طبس، قاین، و بیرجند در وضعیت زرد، و  بشرویه، خوسف و درمیان در وضعیت آبی قرار دارند.

افزایش بازدیدها از بازار، مراکز آموزشی و واحدهای اقامتی و گردشگری ، تشکیل قرارگاه‌های کرونا، تأکید بر تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا، فراهم سازی مکان‌های روباز برای برگزاری مراسم شب‌های احیا، توجه به ضدعفونی منظم و تهویه مدارس برای بازگشایی پس از تعطیلات، از مصوبات این جلسه در راستای پیشگیری از شیوع پیک جدید کرونا در استان بود.

سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت به ایسنا اعلام کرد که پیش‌بینی از اینکه بخواهیم وارد یک موج جدید شویم یا افزایش جدی داشته باشیم، نداریم و تغییرات در آمار در کشوری که ۸۵ میلیون جمعیت دارد، طبیعی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۹۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان