//
کدخبر: ۳۸۲۲۸۶ //

توصیه‌های طلایی به داوطلبان کنکور

یک مشاور تحصیلی به کنکوری‌ها توصیه کرد، این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری را به مرور دروس، جمع‌بندی، رفع اشکال، تست زنی و تحلیل تست‌های سالهای گذشته اختصاص دهند.


توصیه‌های طلایی به داوطلبان کنکور
به گزارش فرتاک نیوز،

نعمت فتحی در گفت و گویی، با اشاره به اهمیت چند روز پایانی باقیمانده تا برگزاری کنکور سراسری، گفت: کنکوری‌ها در آخرین روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری باید دروس پایه‌های مختلف تحصیلی را به شکل مفهومی تورق سریع بزنند، چون مفاهیم درسی با جمع بندی، مرور و تورق سریع در ذهن داوطلبان تثبیت خواهد شد و داوطلبانی که در هفته پایانی باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری احساس ناتوانی،خستگی و تنبلی داشته باشند و جمع بندی و مرور آموخته‌های خود را نداشته باشند، از دور رقابت با سایر کنکوری‌ها خارج خواهند شد و نخواهند توانست نتیجه خوبی از کنکور بگیرند.

فتحی تاکید کرد: اگر داوطلبان آزمون سراسری در هفته پایانی مرور نداشته باشند، یکسری نکات مهم که در پاسخگویی به سوالات اهمیت زیادی دارد را فراموش کرده و سرجلسه آزمون با مشکلاتی مواجه خواهند شد و نخواهند توانست نتیجه مطلوبی از کنکور بگیرند.

فتحی ادامه داد: کنکوری‌ها همچنین در هفته پایانی باقیمانده تا آزمون سراسری باید سوالات آزمون‌های سراسری سالهای گذشته را مرور کرده تا با روند برگزاری آزمون آشنایی داشته باشند و با ایجاد شرایط مشابه کنکور سراسری، مدیریت زمان را سرجلسه آزمون داشته باشند.

فتحی افزود: داوطلبانی که سرجلسه آزمون مدیریت زمان داشته باشند کمتر دچار استرس خواهند شد، چون اگر داوطلبی مدیریت زمان نداشته باشد دچار استرس شده و نمی تواند آزمون خوبی بدهد.

وی همچنین از داوطلبان آزمون سراسری خواست در هفته پایانی باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به هیچ وجه به مطالب جدید و تکنیک‌های جدید توجه نداشته باشند و زمان خود را به مرور و تسلط بر مطالبی که قبلا مطالعه کرده‌اند، اختصاص دهند.

فتحی در ادامه با بیان اینکه داوطلبان برای گرفتن نتیجه مطلوب از آزمون سراسری باید سرجلسه آزمون آرامش داشته باشند، گفت: اگر داوطلبان سرجلسه عجله کنند و شتابزده به سوالات پاسخ بدهند، به راحتی سوالات آسان را در لابلای سوالات سخت از دست خواهند داد.

وی تاکید کرد: داوطلبان در مواجهه با سوالات سخت دچار فشار روانی شده و ممکن است نتوانند از پس سوالات سخت هم بر بیایند.

فتحی یک تکنیک مهم در پاسخگویی به سوالانت آزمون سراسری را فهم خوب سوال عنوان کرد و افزود: فهم سوال مساوی با رسیدن به نیمی از جواب است، چون گاهی طراحان سوالات آزمون سراسری با کلمات بازی می‌کنند و مثلا می‌پرسند کدام گزینه نادرست نیست.

 وی ادامه داد: داوطلبان برای موفقیت در آزمون سراسری باید سوالات را با تمرکز خوانده و زیر کلمات کلیدی خط بکشند تا بدانند که سوال دقیقا از آنها چه می‌خواهد.

وی اشاره‌ای هم به ظرفیت‌های خوبی که امسال در همه رشته‌ها خصوصا رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده داشت و گفت: داوطلبان می توانند فرصت‌های خوبی برای ورود به دانشگاه داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان