//
کدخبر: ۳۷۲۶۲۲ //

وزیر آموزش‌وپرورش: مدارس دولتی، نیازمند توجه جدی هستند

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه مدارس دولتی نیازمند حمایت هستند گفت: تمرکز و اولویت ما بر این است که معلم ثابت به مدارس مرزی تخصیص دهیم.


وزیر آموزش‌وپرورش: مدارس دولتی، نیازمند توجه جدی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

یوسف نوری در گفت‌وگویی، ضمن تبیین ضرورت‌ ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اظهار کرد: در مدارس دولتی، مهمترین رکن ارتقای کیفیت، "معلم" است و اگر معلم آماده و توانمند برای مدارس دولتی بفرستیم موفق می‌شویم.

وی افزود: برای ارتقای کیفیت در مدارس دولتی باید، تربیت معلمِ آماده داشته باشیم. در همین راستا، ضمن خدمت را از بخش اداری و برنامه‌ریزی نیروی انسانی گرفتیم و به دانشگاه فرهنگیان دادیم تا به‌تدریج اینکار را انجام دهیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه همه این اقدامات را بر اساس سندتحول بنیادین انجام می‌دهیم و هرکدام قطعه‌ای از سندتحول بنیادین هستند گفت: به عنوان مثال طرح بسته امنیت غذایی در راستای اجرایی سازی سندتحول بنیادین اجرا می‌شود.

نوری با تاکید بر اینکه مدارس دولتی ما نیازمند حمایت هستند اظهار کرد: تمرکز و اولویت ما بر این است که معلم ثابت به مدارس مرزی تخصیص دهیم. ۱۶ استان مرزی داریم که لازم است به آنها معلم ثابت بدهیم،  نه اینکه نیروی خرید خدماتی و سرباز معلم، یکی دوسال خدمت کنند و بروند.

نوری ادامه داد: در این صورت ۷۰ درصد موضوع حل شده است. مدارس کانکسی و سنگ و گلی را هم به‌تدریج جایگزین می‌کنیم. مدارس دولتی ما نیازمند توجه جدی هستند؛ هم برای تقویت سرانه و هم تامین معلم نیازمند این توجه هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۶۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان