//
کدخبر: ۳۳۲۷۸۴ //

نوری: آموزش و پرورش فضای خوبی برای تمدن سازی است

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با شورای معاونان گفت: قطعاً آموزش و پرورش بستر «تمدن نوین اسلامی» است.

نوری: آموزش و پرورش فضای خوبی برای تمدن سازی است
به گزارش فرتاک نیوز،

یوسف نوری در دیدار با شورای معاونان و مدیران ستادی اظهار کرد: از این که پس از وقفه کوتاهی، دوباره به آموزش و پرورش بازمی گردم، بسیار خرسندم.

نوری با اشاره به این که خوشبختانه تمام نمایندگان مجلس با وزیرشدن یک معلم موافق بودند، گفت: تمام همکاران به نوعی برای آموزش و پرورش زحمت کشیدند و من از زحمات تک تک آنها قدردانی می کنم.

وی با گرامیداشت یادشهدا و امام راحل گفت: در ابتدای مسئولیتم از شهیدان به ویژه شهید «علی محمد جمال الدینی»، به عنوان انسانی وارسته و خودساخته که بیشتر «امر به معروف» می کردند و شبانه به تأسی از سیره امام علی علیه السلام از حقوق خود، غذا بر در خانه فقرا می گذاشت، یاد می کنم. یک  روز در ایام عید و در زمان جنگ، دیدم این شهید گریه می کند، علت را جویا شدم، گفت برای مردم فقیر و مستضعف گریه ‌می کنم و این همان «رسالت معلمی» است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در ایامی که در دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش خدمت کردم، به مناطق محروم و دورافتاده سفر کرده و از نزدیک شرایط و وضعیت آن مناطق را بررسی می کردم و پس از آن هم در زمانی که به ظاهر از فضای آموزش و پرورش دور بودم، بازهم به همراه برخی از دوستان بسیجی، به مناطق جنگ زده و محروم سفر کرده و پیگیر مشکلات آموزشی آن مناطق می شدم. لذا  در طول این مدت حتی یک ماه هم آموزش و پرورش را رها نکردم.

نوری، آموزش و پرورش را فضای خوبی برای تمدن سازی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بخشی از  بیانیه گام دوم انقلاب به تمدن سازی، اشاره کردند و من نیز بر این باورم که بستر تمدن نوین اسلامی، قطعاً آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به این که سرمایه‌های عظیمی در آموزش و پرورش موجود است، گفت: مدتهاست که نظام تعلیم و تربیت به دلایل مختلف مانند «دغدغه ملی نشدن»، «عدم ترویج گفتمان نظام تعلیم و تربیت» و ... تا حدودی دچار اختلال شده است و معتقدم باید تلاش کنیم و کارها را با جدیّت بیشتر پیگیری کنیم تا مدیون شهدا، به ویژه شهدای دانش آموز و معلم نباشیم و این اختلالات را حل کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوری گفت: شروع را نه در امروز که برای آینده و آینده را در حریت اندیشه، توان و حرمت معلمان سرزمینم می بینم.

 وی در پایان گفت:  از رئیس جمهور، اعضای محترم هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس تشکر می کنم که به آموزش و پرورش دغدغه مندتر از سایر نهادها توجه دارند و به مسائل آن رسیدگی می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان