//
کدخبر: ۳۷۰۵۳۶ //

قیمت خرید پایان‌نامه چند؟

" فروش پایان‌نامه" سال‌هاست به دغدغه دانش‌ دوستان و علم‌آموزان واقعی در کشور تبدیل شده است، هر از چند گاهی این مسئله در کشور پررنگ می‌شود و مسئولان وزارت علوم، تحققات و فناوری نسبت به آن موضع‌هایی می‌گیرند، عده‌ای کاملا آن را رد و عده‌ای نیز وعده برخورد با علم‌فروشان و متخلفان در این حوزه را می‌دهند، اما به‌نظر می‌رسد امنیت شغلی این قشر تضمین شده است و سودهای کلانی را به جیب می‌زنند.

قیمت خرید پایان‌نامه چند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دانشجویان در مقاطع مختلف علمی باید برای دریافت مدرک تحصیلی خوب یک پروژه تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی خود را انجام دهند که این پروژه تحقیقاتی به "پایان‌نامه" معروف است، اما به‌نظر می‌رسد برخی دانشجویان که عموما از تمکن مالی برخوردارند وقت خود را صرف انجام این کار تحقیقاتی نمی‌کنند و این وظیفه را بر دوش فرد دیگری می‌اندازند.

طبق گفته مسئولان خرید و فروش پایان‌نامه غیرقانونی است، حال این سوأل پیش می‌آید که اگر این کار غیرقانونی است، تبلیغات گسترده‌ای برای این منظور در فضای حقیقیی و مجازی با چه مجوزی انجام می‌شود و اینکه آیا راهکاری برای راستی‌آزمایی پایان‌نامه‌های ارائه شده توسط دانشجویان وجود دارد؟

قطعا باید تفاوتی بین دانشجویی که چند ماه از وقت خود را صرف نگارش پروژه تحقیقاتی "پایان‌نامه" می‌کند با فردی که این پروژه را در قبال پرداخت پول تهیه می‌کند وجود داشته باشد، شاید یکی از دلایلی که پایان‌نامه‌های دانشجویی در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند این باشد که این پروژه‌های تحقیقاتی بدون فکر و صرف وقت تهیه شده‌اند و قطعا نمی‌توان از آن‌ها در راستای ارتقای علم در کشور استفاده کرد.

سپهری یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه پیام‌نور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنده کارمند هستم و برای انجام کارهای تحقیقاتی پایان‌نامه‌ام فرصت کافی ندارم و همچنین انجام این کار برای من دشوار  است و نمی‌توانم به تنهایی از عهده آن بر بیایم.

وی افزود: تهیه پروپوزال و پایان‌نامه خود را به یک فرد دیگر سپرده‌ام و برای تهیه آن تاکنون دو میلیون تومان پرداخت کرده‌ام و باید مابقی هزینه را که حدود چهار میلیون تومان است به‌صورت مرحله به مرحله پرداخت کنم.

سپهری با بیان اینکه پیدا کردن فردی که کارهای مربوط به پایان‌نامه دانشجویی را انجام دهد، کار سختی نیست، گفت: اما در برخی مواقع باید دقت نظر کافی را داشت که آن فرد مطالب کپی شده از سایت‌های اینترنتی را در اختیار شما نگذارد، پروپوزال بنده یکبار به همین دلیل رد شد و هزینه‌ای که پرداخت کرده بودم را نتوانستم پس بگیرم.

این دانشجو خاطرنشان کرد: سپردن نگارش پایان‌نامه به افراد دیگر عموما در بین دانشجویانی که کارمند هستند و فرصت کافی برای این کار ندارند مرسوم است.

الهام- دارنده مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خرید پایان‌نامه معمولا در بین دانشجویان غیرعادی نیست و بسیاری از دانشجویان اقدام به خرید پایان‌نامه می‌کنند.

وی بیان کرد: اما باید مراقب کلاهبرداران در حوزه فروش پایان‌نامه نیز بود، برخی از این افراد پس از دریافت بخش اعظمی از هزینه کار را نیمه‌تمام رها می‌کنند و دست شما را در پوست گردو می‌گذارند.

این دارنده مدرک کارشناسی ارشد عنوان کرد: برخی از دانشجویان نیز بخشی از کارهای تحقیقاتی پایان‌نامه خود که مربوط به انجام مصاحبه، پر کردن پرسش‌نامه و تحلیل داده است را به سایر افراد واگذار می‌کنند که در وقت خود صرفه‎جویی کنند، اما مابقی امورات را خود انجام می‌دهند.

نادری- دارنده مدرک کارشناسی ارشد رشته مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه تهران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: آزاد بودن خرید و فروش پایان‌نامه بی‌انصافی در حق دانشجویانی است که ماه‌ها وقت خود را صرف نگارش پایان‌نامه می‌کنند و در نهایت مدرک این دانشجویی که خود کار پایان‌نامه را به طور کامل انجام داده و با فردی که پایان‌نامه خود را در قبال پرداخت پول دریافت کرده است، تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه بنده برای انجام پایان‌نامه حدود سه ماه را برای جمع‌آوری داده اختصاص دادم، گفت: انجام کارهای مربوط به پایان‌نامه بسیار سخت است و برخی اساتید راهنما نیز در این حوزه سخت‌گیری فراوانی دارند.

نادری گفت: باید با افرادی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند برخورد لازم صورت بگیرد تا دیگر فردی این کار را انجام ندهد، اما متاسفانه سال‌هاست این کار در حال انجام است.

خرید و فروش پایان‌نامه در بین دانشجویان به ندرت رخ می‌دهد

حمدالله مشتاقی- معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگویی در خصوص خرید و فروش "پایان‌نامه‌های دانشجویی"، اظهار کرد: برای راستی‌آزمایی پروپوزال‌های دانشجویی سامانه "همانندجو" زیر نظر وزارت علوم طراحی شده است، پروپوزال‌های دانشجویان در این سامانه بارگذاری می‌شود و اگر مطالب کپی‌برداری شده و یا موضوع آن تکراری باشد این مسئله مشخص می‌شود و پاسخ آن برای استاد راهنما ارسال خواهد شد.

وی افزود: پروپوزال‌های متونی پس از تصویب در سامانه همانندجویی می‌شوند و پروژه‌های تحقیقاتی عملی نیز در آزمایشگاه‌های دانشگاه انجام می‌شود و نتایج آن زیر نظر استاد راهنما ارائه خواهد شد و اگر دانشجو نیاز به تجهیزات خاص داشته باشد و این تجهیزات و دستگاه‌های خاص داشته باشد و در آزمایشگاه‌های دانشگاه موجود نباشد، برای انجام کار تحقیقاتی با شرکت‌های خصوصی و سایر دانشگاه‌ها مکاتبه می‌کنیم و نتایج آزمایشات پس از تائید ارائه می‌شود.

مشتاقی با تاکید بر اینکه خرید و فروش "پایان‌نامه" را کتمان نمی‌کنم، عنوان کرد: این کار بیش‌تر در رشته‌های تئوریک امکان دارد اتفاق بیوفتد و اگر گزارشی در این خصوص داشته باشیم این مسئله در کمیته تخلفات پژوهشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه اساتید راهنما شناخت کافی بر روی دانشجویان خود دارند، یادآور شد: بنابراین متوجه خواهند شد که پایان‌نامه توسط خود دانشجو نگارش شده است یا خیر. قطعا اساتید راهنما نیز باید دقت نظر کافی را در این خصوص داشته باشند و اگر دقت نداشته باشند، مقصر هستند.

وی در پایان تصریح کرد: خرید و فروش پایان‌نامه در بین دانشجویان به ندرت رخ می‌دهد و موضوع شایعی نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان