//
کدخبر: ۳۶۹۰۵۹ //

سرباز جوان در دام گروگان گیران

تحقیقات در پرونده سرباز گمشده نشان داد که وی به دام اعضای باندی گرفتار شده که به بهانه استخدام، افراد جویای کار را گروگان می گیرند تا دست به اخاذی از خانواده‌هایشان بزنند.

سرباز جوان در دام گروگان گیران
به گزارش فرتاک نیوز،

چند روز قبل مردی میان سال به شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران رفت و از ناپدید شدن پسرش خبر داد. او به بازپرس غلامحسین صادق‌زاده گفت: ما ساکن کرج هستیم و پسرم از چند روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده است. وی افزود: پسرم ٢٠ ساله و سرباز بود و آخرین بار از پادگان خارج شد و به من زنگ زد و گفت شرکتی نیرو استخدام می‌کند. او که در جست‌و‌جوی کار بود گفت می‌خواهد برای مصاحبه‌ به شرکت برود اما پس از این تماس ناپدید و موبایلش خاموش شد و ما به هر جا که به ذهنمان می‌رسید، سر زدیم اما اثری از او به‌دست نیاوردیم و نگران هستیم مبادا بلایی سرش آورده باشند. پس از ثبت این شکایت، تیمی از مأموران اداره آگاهی تهران تحقیقات خود را آغاز کردند تا ردی از پسر گمشده به‌دست آورند. بررسی‌ها ادامه داشت تا این که یک هفته بعد، پسر گمشده با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت او را گروگان گرفته‌اند و اگر ٢٠٠میلیون تومان به‌حساب گروگان گیران واریز نکنند، جانش را می‌گیرند. پس از این تماس، پدر وی بار دیگر راهی دادسرای جنایی تهران شد و ماجرای اخاذی و ربوده شدن پسرش را گزارش کرد.

رها کردن گروگان با دخالت پلیس

در این شرایط پلیس وارد عمل شد اما خانواده سرباز گمشده از ترس این که مبادا گروگان گیران جان پسرشان را بگیرند، پول را به‌حساب آن ها واریز کردند اما باز هم خبری از آزادی پسر گمشده نبود و او همچنان گروگان افراد ناشناس بود. گروگان گیران که به راحتی به خواسته‌شان رسیده بودند، بار دیگر قصد اخاذی از خانواده سرباز را داشتند اما وقتی فهمیدند پای پلیس به ماجرا کشیده شده از ترس‌شان گروگان را در یکی از محله‌های جنوبی پایتخت رها کردند. گروگان رها شده راهی اداره پلیس شد و به مأموران گفت:  دنبال کار می‌گشتم که با یک مرد جوان آشنا شدم. او فریبم داد و گفت با شرکتی همکاری دارد و می‌تواند سفارش کند تا مرا هم استخدام کنند.  در بین راه افرادی به سراغم آمدند و چشمانم را بستند و مرا به خانه‌ای بردند که نفهمیدم کجا بود. وقتی به آن جا رسیدم، متوجه شدم افراد زیادی مانند من به بهانه استخدام فریب خورده‌اند. آن ها هم برای کار قدم در خانه گروگان گیران گذاشته بودند و خانواده هایشان برای آزادی عزیزانشان از ٢٠‌تا٢٠٠‌میلیون‌تومان پول پرداخته بودند. او ادامه داد: گروگان گیران به ما می‌گفتند باید دوستانمان و افراد دیگر را هم به بهانه کار به آن جا بکشانیم در غیراین‌صورت باید زندانی آن ها بمانیم.

با این اطلاعات جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری سرشاخه‌ها ادامه یافت اما آن ها پس از رها کردن گروگان‌شان هیچ ردی از خودشان باقی نگذاشته بودند. تحقیقات برای دستگیری آن ها ادامه دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۰۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان