//
کدخبر: ۳۶۷۴۵۹ //

خدمات رایگان پزشکان ایرانی به زائران اربعین

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، جزئیات خدمت‌رسانی موکب‌های درمانی این دانشگاه به زائران حسینی را تشریح کرد.

خدمات رایگان پزشکان ایرانی به زائران اربعین
به گزارش فرتاک نیوز،

و بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه بقیه الله (عج)، فعالیت موکب‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج) که از تاریخ۱۵  شهریور ماه آغاز شده تا شنبه  ۲۶ شهریورماه (اربعین حسینی) ادامه خواهد داشت.

دکتر ابراهیم متولیان قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در تشریح جزئیات این خبر، گفت: از سال 97 تصمیم گرفته شد تا به زائران  حسینی خدمات درمانی ارائه شود و در همان سال نیز عتبه علوی به متفاوت بودن خدمت رسانی پزشکان ایرانی به زائران تاکید کردند.

وی تاکید کرد: در این سال‌ها حتی یک ریال از دولت بابت ارائه این خدمات درمانی هزینه نشده و تمامی هزینه های این خدمت رسانی توسط خیرین پرداخت شده است.

متولیان با بیان اینکه خدمت رسانی پزشکان ایرانی امسال نیز از تاریخ ۱۵ شهریور ماه آغاز شده تا شنبه ۲۶ شهریورماه (اربعین حسینی) ادامه خواهد داشت، افزود: در این بازه زمانی حدود 500 نفر پزشک (عمومی و متخصص جراحی، زنان، اطفال، چشم، عفونی، اورولوژی، دندانپزشکی و..) پرستار  و کادر درمان در سه موکب به زائرین حسینی خدمت ارائه کردند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: موکب درمانی بقیه الله در صحن حضرت فاطمه(س) در ضلع غربی حرم امام علی(ع)، موکب حضرت امام حسن مجتبی (ع) در پشت تل زینبیه و موکب امام رضا(ع) دقیقا در میانه راه در عمود  707 احداث شده است.

متولیان با اشاره به استقبال زائران حسینی از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج) در موکب‌های درمانی، عنوان کرد: در یکی از این موکب‌ها، 2 هزار نفر و در موکب دیگر 3700 بیمار تنها در یک روز ویزیت شدند. علاوه بر این تنها در یک روز در یک موکب به 2500 نفر صرفا خدمات دارویی ارائه شده است.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، همچنین از انجام 100 جراحی سرپایی در این سه موکب درمانی خبر داد.

وی با بیان اینکه پزشکان به صورت کاملا داوطلبانه و رایگان در این موکب ها حضور پیدا کردند، بیان کرد: نه تنها به پزشکان خدمت رسان به زائرین حسینی هزینه ای پرداخت نشده بلکه آنها نفری حدود 3 میلیون تومان برای پوشش هزینه های دارویی پرداخت کردند و حتی برخی از آنها بلیط برگشت‌شان به کشور را خودشان تهیه کردند.

متولیان افزود: در این موکب ها فارغ از ملیت از هیچ زائری اعم از ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و ... هزینه ای برای درمان و خدمات دارویی دریافت نمی شود و تمامی هزینه ها از محل کمک های کادر درمان و خیرین پرداخت می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر کمک مالی بیش از دو میلیاردی خیرین و کادر درمان، برخی از پزشکان حاضر در عراق برای حضور در این موکب ها و خدمت رسانی به مردم اعلام آمادگی کردند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) عنوان کرد: باتوجه به شرایط خاص اربعین امسال و گرمای بالای۴۰ درجه، و ابتلای زائران به ویژه اطفال به گرمازدگی ، بیماری های گوارشی و التهابات پوستی، بخشی جهت درمان اطفال در موکب درمانی درمانگاه امام رضا(ع) راه اندازی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان