//
کدخبر: ۳۵۷۶۵۸ //

کنکور زبان فردا برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رقابت ۱۶ هزار و ۱۰۷ داوطلب استان در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تا امروز خبر داد.

کنکور زبان فردا برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

ابوالقاسم اکبری در گفت‌وگویی اظهار کرد: از چهارشنبه گذشته در حال برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ در فضایی بسیار آرام در حوزه‌های مختلف استان هستیم.

وی افزود: از صبح امروز ۶۶۸۵ نفر داوطلب در رشته تجربی به رقابت با یکدیگر پرداختند که ۴۳۲۲ داوطلب خانم و ۲۳۶۳ داوطلب نیز آقا بودند.

اکبری با اشاره به اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۱ در رشته‌های ریاضی و انسانی روز گذشته در استان برگزار شد، ادامه داد: در رشته انسانی ۵۹۳۱ داوطلب شرکت کردند که ۱۴۷۸ داوطلب خانم و ۲۴۵۳ داوطلب نیز آقا بودند.

وی همچنین گفت: در رشته ریاضی که کمترین داوطلب را داشت، ۱۱۷۶ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۴۰۲ نفر از آن‌ها خانم و ۷۷۴ نفر نیز آقا بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری رشته هنر در چهارشنبه هفته گذشته نیز بیان کرد: در رشته هنر ۲۳۱۵ داوطلب با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۱۵۹۸ نفر خانم و ۷۱۷ نفر نیز آقا بودند.

اکبری اظهار کرد: آزمون سراسری رشته زبان نیز فردا در استان با رقابت ۲۳۶۵ داوطلب آغاز می‌شود که ۱۴۳۵ نفر خانم و ۹۳۰ نفر نیز آقا هستند.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۱ فردا در استان به پایان می‌رسد، گفت: حدود ۶۰ درصد شرکت کنندگان کنکور امسال در فضاهای آموزش و پرورش و حدود ۴۰ درصد شرکت کنندگان نیز در فضاهای دانشگاهی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی از حوزه‌های امتحانی استان انجام شد، گفت: امروز از حوزه‌های امتحانی شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم بازدید کردیم که آرامش در همه این فضاها حاکم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که داوطلبان خراسان شمالی در کنکور امسال خوش بدرخشند و رتبه‌های بالایی را در کشور کسب کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۶۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان