//
کدخبر: ۳۵۳۱۲۴ //

جزئیات برگزاری کنکور هوشمند از زبان رئیس سازمان سنجش

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خطاب به داوطلبان کنکور، گفت: موسسات کنکور به دنبال پول شما هستند نه قبولی لذا از رفتن به این کلاس و آن کلاس برحذر باشید و کلاس مدرسه و مطالعه کتب درسی را محور قرار دهید.

جزئیات برگزاری کنکور هوشمند از زبان رئیس سازمان سنجش
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرسول پورعباس در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر آزمون سراسری با ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور برگزار می شود و هر دو بخش متکی به کتب درسی و در چارچوب کتب است، گرچه ممکن است برخی نقاط انحرافی وجود داشته باشد اما امسال به طور ویژه بر کتب درسی متمرکز شدیم.

داوطلبانی که بر کتب درسی متمرکز می‌شوند موفق‌ترند

وی با بیان اینکه داوطلبانی که بر کتب درسی متمرکز می شوند موفق‌ هستند، بیان کرد: نرخ قبولی‌ها در کنکور نشان می دهد داوطلبانی که تمرکز واقعی بر کتب درسی داشتند موفق بودند و رفتن از این موسسه کنکور به آن موسسه و از این پله به آن پله فایده ای جز آسیب به تمرکز ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه علم روایی آزمون‌ها ثابت کرده داوطلبی که از این پله به پله بعدی می روند بالای ۷۵ درصد به خطا رفته‌اند، خطاب به داوطلبان کنکور گفت: موسسات کنکور به دنبال پول هستند نه قبولی شما لذا از رفتن این کلاس به آن کلاس برحذر باشید و کلاس مدرسه و مطالعه خود را محور قرار دهید.

پورعباس با بیان اینکه شبیه سازی آزمون سراسری یکی از راه های موفقیت دانش آموزان در کنکور است، افزود: خوب است شرایطی در محیط خانواده ایجاد شود و هر هفته صبح جمعه تا ساهت ۱۲ یک آزمون را با همان شرایط کنکور سراسری و صندلی آزمون شبیه سازی کنند.

کنکور هوشمند فضای موسسات کنکور را بر هم می‌زند

وی با بیان اینکه موسسات کنکور آمارسازی می کنند و با این کار داوطلبان را دچار اختلاف و تحلیل در عملکرد خود می کنند، بیان کرد: امیدوارم دانش آموزان خود را در این مسیر قرار ندهند، در آینده آزمون های سراسری که به شکل هوشمند برگزار می‌شود سامانه و نظام جدیدی در کشور رخ می دهد که فضای موسسات کنکورها را بر هم می زند، در حال حاضر تیز تبلیغات این موسسات در شبکه های تلویزیونی دیده نمی شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه فرایند کنکور ۱۴۰۰ با ۱۴۰۱ تفاوت زیادی دارند همانطور که کنکور ۱۳۹۹ با کنکور ۱۴۰۰ متفاوت بود، یادآور شد: کنکور ۱۴۰۱ کاملا کنکور غیرکرونایی است و شرایط حال حاضر تقریبا غیرکرونایی است و استاندارد کرونا و دستورالعمل های آن تغییر کرده است و گشت فیزیکی و الکترونیکی در آزمون امسال مجدد احیاء می‌شود و فاصله بین افراد از یک و نیم متر به یک متر کاهش یافت.

کنکور امسال سخت است یا آسان؟

پورعباس در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان در آموزش مجازی کنکور آسان‌تر خواهد بود، پاسخ داد: اینکه کنکور امسال امسال سخت است یا آسان یک امر نسبی است، اگر آزمونی خیلی سخت باشد با گمانه زنی و احساسی با آن برخورد نمی شود بلکه سامانه روایی آزمون را به شکل علمی بررسی کرده و سختی سوالات را مشخص می‌کند، سال ۱۴۰۰ حرف های زیادی مبنی بر سختی کنکور مطرح شد که امیدوارم در کنکور ۱۴۰۱ بستری  برای حرف و گلایه ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای برگزاری آزمون الکترونیکی در دنیا ایجاد شده و آزمون هوشمند رقابت یکسانی بین افراد ایجاد می کند، گفت: این آزمون حداقل تا ۶ بار قابل تکرار است و داوطلبان در ۶ بار به صورت آزمایشی در کنکور شرکت می کند و هر نمره ای که بهتر باشد لحاظ می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: طبیعی است که با آزمون هوشمند، استرس و فشار داوطلب کم می شود و ابزار کنکور دیگر کاغذ و قلم نیست و ابزار جدیدی برای آن طرحی می شود، برگزاری آزمون سراسری به شکل الکترونیک یک خاستگاه عمومی است و امنیت را ارتقا می دهد و تقلب را پایین می آورد و فرایندهای پیچیده و زائد و غیرایمن را کاهش می دهد.

پورعباس با بیان اینکه داوطلب به طور آزمایشی در آزمون هوشمند شرکت می کند و هر زمان که به نمره دلخواه دست پیدا کرد این نمره آزمون تا دو سال اعتبار دارد، تصریح کرد: آزمون الکترونیک و هوشمند موجب می شود که یک مدت زمان سه ساعته سرنوشت داوطلبان کنکور را تعیین نکند گاهی اوقات دانش آموز یک سال زحمت می کشد اما ممکن است عوامل طبیعی و غیرطبیعی تمام زحمات وی را بر باد بدهد و نتواند نمره قابل قبولی کسب کند اما آزمون الکترونیک این مسئله را رفع می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۱۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان