//
کدخبر: ۳۳۶۸۱۲ //

اعلام شرط اعطای تسهیلات به معتادان بهبودیافته

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، تخصیص اعتبار ۳۰ میلیون تومانی برای توسعه مشارکت‌های مردمی در طرح‌های آموزش و پیشگیری از مصرف موادمخدر را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: با این مبلغ نمی‌توان آن‌گونه که باید در این حوزه فعالیت کرد.

اعلام شرط اعطای تسهیلات به معتادان بهبودیافته
به گزارش فرتاک نیوز،

ابوالفضل رفیعی عصر امروز (۱۳ دی‌ماه) در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی، در حوزه طرح‌های آموزش و پیشگیری از مصرف موادمخدر با تاکید بر اینکه این اعتبارات باید به صورت عادلانه و با اولویت طرح‌های موثرتر توزیع شود، افزود: باید عملکرد، میزان و سطح موفقیت موسسات در دست باشد تا با توجه به آن و نیز اولویت موارد پیشگیرانه در خصوص تخصیص اعتبارات، تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نقطه نظرات اعضای جلسه، تصمیم‌های لازم را در خصوص توزیع عادلانه اعتبارات خواهیم گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی، برخی از موسسات هم باید هزینه‌ برنامه‌های مساعدتی خود در آگاه‌سازی و پیشگیری از بازگشت بهبودیافتگان به مصرف مواد و اشتغال آن‌ها را تا حد امکان کاهش دهند، اظهار کرد: به عنوان نمونه با ساخت انیمیشن یک دقیقه‌ای به جای انیمیشن پنج دقیقه‌ای، می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را کاهش و در جای دیگر هزینه کرد.

فاطمه رضایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان نیز در این جلسه یادآور شد: با فراخوان انجام شده، امسال ۲۳ طرح به دبیرخانه واصل شده و مبلغ حمایتی هم ۳۰ میلیون تومان است که ۲۳ طرح را تحت پوشش قرار می دهد.

نماینده اداره‌کل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: ۲۱ مرکز و موسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طرف این اداره‌کل مجوز فعالیت دارد که از این تعداد ۱۶ مرکز علاوه بر فعالیت‌های اشتغالی، مجوز اقامتی هم دارند.

وی ادامه داد: اغلب آن‌هایی که در این مراکز در خصوص آموزش به معتادان بهبودیافته فعالیت می‌کنند، استادکار هستند و داوطلبان آموزش هم با رضایت و علاقه‌مندی خود در رشته‌های مورد علاقه ثبت‌نام کرده و پس از طی دوره، گواهی دریافت می‌کنند.

این مسئول از اعطای ۵۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه وام اشتغال به حرفه‌آموزان بهبودیافته خبر داد و گفت: از نظر قانونی، چون اشتغال معلولان، جامعه هدف بهزیستی است و باید در اولویت باشد اما از اعتبارات اشتغال معلولان، پنج درصد هم برای اشتغال معتادان بهبودیافته به عنوان تسهیلات اشتغال در نظر گرفته می‌شود که البته پارسال این پنج درصد به ۱۸ درصد هم رسید.

نماینده اداره‌کل بهزیستی استان زنجان همچنین تعداد شاغلان در کارگاه‌های اشتغال پارسال را ۴۹ نفر و در ۹ ماهه امسال نیز همین تعداد اعلام کرد و افزود: در خصوص بیمه‌ها هیچ‌گونه اعتباری ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه شرط اعطای تسهیلات، ۱۸ ماه پاکی و تداوم آن است، تاکید کرد: این افراد باید هر شش ماه یک‌بار، گواهی پاکی خود را ارئه دهند، این در حالی است که مددکار و کارشناس اشتغال در ارتباط مستقیم با آن‌ها هستند و مستمر آن‌ها را پایش می‌کنند.

نماینده اداره‌کل امور زندان‌ها و اقداماتی تامینی و تربیتی استان زنجان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش برخی از عملکردها در حوزه ارائه خدمات به بهبودیافتگان از مصرف موادمخدر گفت: در حرفه‌آموزی برای بهبودیافتگان در ۹ ماهه امسال، رتبه سوم کشور را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال هم ورود پیدا کرده‌ایم، افزود: در خصوص بهبودیافتگان موادمخدر، ۲۲ کارگاه فعال با برگزاری سه دوره آموزش فنی و حرفه‌ای، ۳۱۴ نفر شاغل و ۱۱۰ نفر اعزام به کار داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام این افراد در سامانه برای گذراندن دوره‌های حرفه‌آموزی بر اساس اعلام و نیازسنجی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای فروش تولیدات نیز از طریق فضای مجازی، خیرین و اصناف، آن‌ها را به بازار فروش ارتباط می‌دهیم تا محصولات خود را به فروش برسانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۸۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان