//
کدخبر: ۳۲۷۱۱۴ //

بە همراە داشتن کارت واکسن برای حضور در تالارها ضروری است

معاون بهداشتی دانشگاە علوم پزشکی کردستان در خصوص برگزاری عروسی در ماە مبارک ربیع‌الاول گفت: بە همراە داشتن کارت واکسیناسیون برای مهمانان شرکت کنندە در تالارها ضروری است.

بە همراە داشتن کارت واکسن برای حضور در تالارها ضروری است
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها با قدم گذاشتن به ماه مولود، خانواده‌ها در تلاش‌اند که در این ماه مبارک فرزندانشان را سروسامان داده و عروس و دامادها نیز در تکاپوی تدارک مراسم عروسی هستند.

دیگر از ترس و دلهره‌های ابتلای عروس و داماد و یا آشنایان و دوستان به کرونا خبری نیست و گویی مردم با همه سختی‌هایی که کرونا هرروز به دنبال دارد به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.

صفحات مجازی را که بالا پایین می‌کنی، پیج آتلیه‌ها، مزون‌ها و آرایشگاه‌ها لبریز از حال و هوای عروسی در این روزها است و کرونا هم همچنان میدان داری می کند و با رکوردی بی نظیر در سطح استان کردستان هر روز جان تعداد زیادی از شهروندان را می گیرد.

ابراهیم قادری در گفت‌وگویی اظهار کرد: متاسفانە ابتلای ٥۰۰ نفر طی شبانە‌روز گذشتە نشان از سرعت گردش ویروس در استان دارد.

وی عنوان کرد: با توجە بە تداوم جریان کرونا در استان، نمی‌توان امیدوار بود کە پیک پنجم کرونا در حال فروکش کردن است.

بە گفتە معاون بهداشتی علوم پزشکی کردستان، عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از علل اصلی افزایش این بیماری است.

قادری بر تشدید نظارت‌ها بر تالارها و مراسمات عروسی خبر داد و افزود: تالارهایی کە دارای مجوز رسمی هستند، می‌توانند با ظرفیت محدود مراسمات عروسی را برگزار کنند.

وی تاکید کرد: عروسی‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و مهمانان حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردە باشند.

منصور خوش‌ابرو، رییس اتحادیه رستوران داران، تالارهای پذیرایی و اماکن عرضه غذای سنندج گفت: ۱٨ تالار عروسی در شهر سنندج دارای مجوز فعالیت هستند، اما با توجە بە وضعیت قرمز کرونا هیچ مراسمی در این مکان‌ها برگزار نخواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر تالاری در شهر سنندج بدون مجوز فعالیت و مراسم‌های عروسی را برگزار کند بە شدت با آن برخورد خواهد شد.

رییس اتحادیه رستوران داران، تالارهای پذیرایی و اماکن عرضه غذای سنندج، تصریح کرد: در شرایط فعلی و وضعیت قرمز کرونایی شهر سنندج چندین تالار کە اقدام بە برگزاری عروسی کردە بودند با نظارت اتحادیە و اماکن و علوم‌پزشکی پلمب و بە دادگاە معرفی شدند.

خوش‌ابرو در پایان سخنان خود از تشدید نظارت بر کار تالارها خبر داد و یادآور شد: از امروز در سطح شهر سنندج گشت‌هایی بە صورت شبانە در حال فعالیت هستند کە باغ‌های بدون مجوز را شناسایی، پلمب و تحویل دادگاە خواهند داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۱۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان