//
کدخبر: ۳۲۵۳۰۸ //

کلاس های حضوری مدارس ۳۰ نفره و کمتر

معاون آموزش متوسطه و رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی های انجام شده آموزش ها را از مهرماه به صورت مجازی آغاز و از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی به سمت حضوری پیش خواهیم برد.

کلاس های حضوری مدارس 30 نفره و کمتر
به گزارش فرتاک نیوز،

آموزش حضوری مدارس از نیمه مهرماه با شرایط خاصی برپا می شود. پیش از این گفته شده بود که آموزش حضوری مدرسه ها از آبان ماه آغاز می شود. امروز علیرضا کمرئی اعلام کرد: آموزش حضوری مدارس با کلاس های 30 نفره و کمتر از نیمه دوم مهرماه آغاز می شود.

علیرضا کمرئی در حاشیه سفر خود به شیراز گفت: از یکم مهرماه، سال تحصیلی را با برگزاری جشن شکوفه ها در مدارس دوره ابتدایی آغاز کرده‌ایم و در سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور به صورت همزمان نواخته شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش ها را به صورت مجازی، حضوری، تلویزیونی و درسنامه ای آغاز خواهیم کرد و این آموزش ها همه دانش آموزان کشور را در برمی گیرد.

کمرئی گفت: با سیاستگذاری های انجام شده به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی آموزش ها را حضوری خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت آموزش های حضوری در مناطق روستایی و عشایری می باشد و مدارس عشایری با تعداد دانش آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن، در هر کلاس می‌توانند آموزش ها را از اول مهر، به صورت حضوری آغاز کنند.

کمرئی گفت: مدارس با کلاس های ۳۰ نفر و کمتر از آن نیز می توانند از نیمه دوم مهر آموزش های حضوری را آغاز کنند.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نیز می‌توانند دروس استانداردهای مهارتی و شایستگی های فنی را به صورت حضوری برگزار کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : جمعیت آماری، درنظر گرفتن امکان رعایت پروتکل ها و استحقاق بیشتر، دلیل انتخاب این گروه ها برای آموزش های حضوری بوده است.

وی با بیان این که اصل حفظ سلامت دانش آموزان اولین و مهمترین اولویت ما در شروع سال تحصیلی بوده، گفت: خوشبختانه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان شیوه نامه خوبی برای آغاز سال تحصیلی تنظیم کرده اند که در آن به تهیه اقلام بهداشتی در مدارس تأکید ویژه ای شده است.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی سامانه شاد برای سال تحصیلی جدید گفت: بیش از ۹۰ درصد کلاس بندی دانش آموزان در سامانه شاد انجام شده است و معلمان می توانند جریان یادگیری را از ۳ مهر آغاز کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کمرئی گفت: واکسیناسیون معلمان و اولیاء به خوبی در جامعه در حال انجام است و امیدواریم از آبان ماه به تدریج و با در نظر گرفتن شرایط مناطق بازگشایی مدارس را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۳۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان