//
کدخبر: ۳۲۱۵۷۷ //

طلاق عاطفی چرا و چگونه؟

یک مشاور خانواده با اشاره به اینکه در ازدواج یک نسبت رسمی و یک نسبت عاطفی شکل می‌گیرد، گفت: طلاق عاطفی زمانی رخ می‌دهد که دو طرف از لحاظ احساسی نسبتی با هم ندارد و تعلق‌خاطر بین آنها از بین می‌رود.

طلاق عاطفی چرا و چگونه؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر عبدالله فرهنگی به خبرنگار گفت: یکی از کارکردهای مهم روابط زناشویی، پیوند عاطفی زوجین است. این کارکرد هر چه که از ازدواج می‌گذرد باید عمیق‌تر شود.

وی بیان کرد: در مواردی رفتارها و اتفاقاتی باعث می‌شود که پیوندهای عاطفی در زوجین گسسته و ضعیف و به عبارتی به مویی بند شود. در این حالت شرایط به‌گونه‌ای می‌شود که به نظر نمی‌رسد مسیر زندگی به راحتی طی شود و دو طرف برای یکدیگر تبدیل به خواهر و برادر می‌شوند.

این مشاور خانواده افزود: در این حالت دو طرف از نظر عاطفی تمایلی به یکدیگر ندارند و از هم متنفر می‌شوند و بود و نبود طرف مقابل برایش مهم نیست و حتی موجب رنجشش می‌شود و در این حالت است که طلاق عاطفی رخ می‌دهد.

فرهنگی با اشاره به اینکه در طلاق عاطفی دو طرف از لحاظ احساسی نسبتی با هم ندارد، گفت: در این حالت رفتارهای ارتباطی و عاطفی زوجین همراه با رنج و درد می‌شود. مصالح شخصی، خانوادگی و اجتماعی موجب می‌شود زوجین از یکدیگر طلاق نگیرند و ادامه زندگی‌شان را داشته باشند.

وی ادامه داد: از نظر فردی، شخص با خود می‌گوید که سنش بالا رفته، پشتوانه مالی ندارد و تنها می‌شود و اگر طلاق بگیرد، کجا برود. از نظر خانوادگی نیز فرد با خود تصور می‌کند اگر طلاق بگیرد، اعضای خانواده او آسیب می‌بینند و از طرف دیگر نگران سرنوشت فرزندان خود هستند. از لحاظ اجتماعی نیز فرد با توجه به موقعیت شغلی که دارد، تصور می‌کند طلاق برایش در جایگاه اجتماعی که قرار دارد، خوشایند نیست.

این مشاور خانواده بیان کرد: تمام این مصلحت‌اندیشی‌های درست و نادرست موجب می‌شود که یک رابطه معیوب و نابهنجار ادامه پیدا کند و آسیب‌هایی را برای زوجین داشته باشد.

فرهنگی در ادامه گفت: زوجینی که دارای این مشکل هستند حتماً به مشاور خانواده مراجعه کنند. در بسیاری از موارد با توجه به اینکه پیوندی از قبل وجود داشته، آسیب قابل‌حل است.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن حل آسیب طلاق عاطفی، تصریح کرد: زوجین در این موارد باید صبور باشند زیرا مشاوران بر روی زخم‌ها و آسیب‌های عاطفی دست می‌گذارند و روبه‌رو شدن با آنها سخت است ولی در نهایت خروجی آن حال خوب برای دو طرف است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۵۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان