//
کدخبر: ۳۲۰۹۷۰ //

شرایط تغییر دادن نذر چیست؟

همه ساله در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا بازار نذری درست کردن و نذری دادن حسابی داغ می شود؛ اما این روزها تحت تاثیر بیماری کرونا خیلی از خانواده هایی که نذری دارند، برای ادای نذورات خود با تردید مواجه شده و نمی دانند که در چه شرایطی می توانند نذورات خود را تغییر دهند؟

شرایط تغییر دادن نذر چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند امام جمعه کنگاور در گفت و گویی، با اشاره به انعطاف پذیری بالای دین مبین اسلام، اظهار کرد: تغییر نحوه ادای نذورات در شرایط کنونی که خطر شیوع بیماری کرونا محتمل است، ایرادی ندارد.

لروند اضافه کرد: دین اسلام تابع مصلحت است، لذا در شرایط کنونی که توصیه‌ های سازمان جهانی بهداشت و کادر درمان، تجمع و ارتباط حضوری را برای مقابله با شیوع کرونا توصیه نمی کند، افراد می توانند نذورات خود را بر اساس محدودیت های موجود تغییر دهند.

امام جمعه کنگاور با تاکید بر اینکه فلسفه نذر کردن و نذری دادن درحقیقت دستگیری از نیازمندان است، اضافه کرد: بر اساس آموزه های دین اسلام که در واقع کاملترین دین الهی است، افراد می توانند در شرایط کنونی که شیوع بیماری کرونا را شاهد هستیم، بهای تقریبی نذورات خود را به نیازمندان داده و از این طریق ثواب بیشتری هم کسب کنند.

لروند تصریح کرد: علاوه بر این افرادی که نذر دارند، می توانند هزینه تقریبی نذورات خود را محاسبه کرده و بهای آن را به نهادهای حمایتی بپردازند تا در جهت کمک به نیازمندان صرف شود.

وی ادامه داد: افرادی که حساسیت بیشتری برای ادای نذورات خود به همان شکلی که نذر کرده اند، دارند هم می توانند اقلام مورد نیاز نذورات خود را خریداری کرده و آنها را به صورت خشک بین نیازمندان توزیع کنند.

 لروند تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال انتقال بیماری از طریق خوردن و آشامیدن کم است، افراد می توانند در صورتی که تمایل به ادای نذر خود به همان شکلی که نذر کرده اند، دارند، با رعایت پروتکل های بهداشتی نذورات خود را طبخ کرده و در ظروف یکبار مصرف توزیع کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان