//
کدخبر: ۳۲۰۷۴۶ //

افرادی که "نذری" دارند، بخوانند

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح نکات بهداشتی در خصوص تهیه و توزیع نذری پرداخت.

افرادی که "نذری" دارند، بخوانند
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن خدادادیان در گفت و گویی، با اشاره به افزایش توزیع نذورات در دهه اول محرم و بویژه روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: با توجه به اینکه محرم امسال با استمرار شیوع کرونا و اوج گیری موج جدید این بیماری همراه است، می طلبد که مردم در زمینه توزیع نذورات دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در وهله اول توصیه می شود در صورت امکان افراد نذورات خود را بصورت خشک و خام توزیع کنند. بطور مثال اگر فردی نوعی غذا را به عنوان نذری در نظر گرفته مواد آن را بصورت خام تهیه کرده و میان مردم توزیع کند.

این مسئول نسبت به پخت نذری بصورت مشترک با افراد فامیل هشدار داد و افزود: در شرایط شیوع کرونا توصیه می شود افراد فامیل در یک مکان جهت پخت نذری تجمع نکنند، چرا این امر می تواند موجب تسریع در شیوع بیماری شود.

خدادادیان گفت: پخت نذری باید با حداقل حضور افراد و با رعایت فاصله و استفاده از ماسک انجام شود، همچنین افراد باید پیش از اقدام به تهیه نذری هم دست های خود را با دقت با آب و صابون بشویند.

وی افزود: سپس نذورات توسط حداقل افراد ممکن با رعایت پروتکل ها در ظروف بهداشتی ریخته و بسته بندی شود.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد از توزیع نذری در محل سکونت خود جهت پیشگیری از ایجاد تجمع  و صف جدا خودداری کرده و بهتر است نذورات را در محل دیگری توزیع کرده که موجب ایجاد تجمع نشود.

خدادادیان گفت: توصیه می شود این نذورات بسته بندی شده درب منزل افراد مختلف توزیع شود که از ایجاد تجمع خودداری شود.

این کارشناس بهداشت در خصوص نکات بهداشتی برای افرادی که نذری دریافت می کنند هم گفت: توصیه می شود افراد برای گرفتن نذری حتما از ظروفی که در خانه دارند استفاده کنند و از صاحب هیات و صاحب نذری بخواهند که نذری را در آن ظروف بریزد.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد پیش از صرف نذری حتما آن را با حرارت مناسب گرم کرده و سپس اقدام به مصرف آن کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۷۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان