//
کدخبر: ۳۱۹۷۳۴ //

فعال شدن سامانه دریافت واکسن کرونا برای دانشگاهیان

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت سامانه واکسیناسیون برای کارکنان ستاد وزارت علوم و کلیه دانشگاه‌های کشور به منظور واکسینه کردن همه اعضای هیات علمی و کارکنان اداری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری فعال شده است.

فعال شدن سامانه دریافت واکسن کرونا برای دانشگاهیان
به گزارش فرتاک نیوز،

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان این مطلب گفت: پیرو توافقی که با وزارت بهداشت انجام شده، مقرر است واکسیناسیون دانشگاهیان (اعضای هیات علمی و کارکنان اداری) در مردادماه و پس از آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی طبق اولویت‌بندی که انجام شده، در شهریورماه واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه فهرست مشخصات اعضای هیات علمی و کارکنان ستادی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری به تفکیک استان‌ها برای انجام واکسیناسیون، به وزارت بهداشت اعلام شده است، افزود: اسامی و کد ملی حدود ۳۰ هزار نفر عضو هیات علمی و حدود ۶۴ هزار نفر از کارکنان و کارشناسان اداری دانشگاه‌ها برای واکسیناسیون ارسال شده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه واکسیناسیون دانشگاهیان بدون محدودیت سنی انجام می‌شود، تاکید کرد: با توجه به ضرورت از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان و به منظور فراهم آوردن همه امکانات برای برگزاری کلاس‌های حضوری دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مهرماه، لازم است اعضای هیات علمی و کارکنان بخش اداری دانشگاه‌ها و همه کسانی که برای امور دانشجویان و آموزش آنان باید حضور فیزیکی داشته باشند واکسینه شوند.

نظرپور در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همراهی و هماهنگی مسئولان و دست‌اندرکاران وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون به موقع دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: این امکان از روز دوازدهم مردادماه برای ثبت‌نام در سامانه واکسیناسیون کرونا مهیا شده است و همه اعضای هیات علمی و کارکنان می‌توانند با مراجعه به سامانه Vaccine.salamat.gov.ir ثبت‌نام و محل واکسیناسیون خود را طبق محل سکونت یا محل کار استان و شهری که حضور دارند، انتخاب کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان