//
کدخبر: ۳۱۵۹۰۲ //

افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد کم خواهد بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سعی می‌کنیم با توجه به تورم ۵۰ درصدی، افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد کمترین میزان خواهد بود.

افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد کم خواهد بود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدمهدی طهرانچی روز چهارشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۰ در حاشیه نشست با مسئولان دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه در هر جا باید با تربیت نیروی انسانی مناسب، ارتقاء فناوری ها و توجه به مسائل اجتماعی محور توسعه قرار گیرد.

وی با اشاره به حرکتی که دانشگاه آزاد در خصوص تصحیح رشته ها شروع کرده است، اظهار کرد: راه اندازی رشته ها در دانشگاه آزاد منطبق با آمایش سرزمینی و طبق نیاز هر منطقه و جهت اشتغالزایی در بین جوانان انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد در گذشته دانشگاه را برای دانشگاه، پژوهش را برای پژوهش، پژوهش را برای مقاله بود اما هم اکنون باید پژوهش برای مردم، معیشت و زندگی مردم انجام شود.

طهرانچی در خصوص افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم با وجود تورم ۵۰ درصدی به مردم تحمیل شده و این دانشگاه مجبور بوده افزایش حقوق و دستمزد داشته باشد، کمترین میزان افزایش شهریه‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش شهریه دانشگاه آزاد استانی است، ادامه داد: سال مالی دانشگاه آزاد از اول شهریور ماه شروع می شود و مردادماه در هیئت امنای مرکز و استان ها میزان افزایش شهریه مشخص می‌شود که پیش‌بینی می‌شود افزایش شهریه این دانشگاه نسبت به تورم خیلی کمتر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص حضوری یا مجازی بودن کلاس‌های دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: دو بحث در این زمینه در کشور وجود دارد یکی اینکه واکسن کرونا در تامین می شود و دیگری که واکسن تزریق شود، با توجه به تولید واکسن کرونا در کشور و وعده هایی که داده شده حجم زیادی واکسن ایرانی توزیع می‌شود.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به وزیر بهداشت برای تزریق واکسن جهت کمک اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: امیدواریم با تدابیر وزارت بهداشت بتوانیم مرداد و شهریور ماه واکسیناسیون اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد را داشته باشیم تا بتوانیم کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: کلاسهای مجازی برای ضرورت خوب است اما ادامه این وضعیت به انهدام آموزش می‌انجامد و و عقب افتادگی های زیادی را به آموزش وارد می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

طهرانچی در خصوص وضعیت پردیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج در روستای سرآبتاوه گفت: با حضور در یاسوج مرکز استان همه جوانب و موضوعات این دانشگاه را بررسی می کنیم که یکی از این مسائل وضعیت پردیس دانشگاه آزاد یاسوج در روستای سرآبتاوه است.

طهرانچی افزود: پردیس دانشگاه آزاد یاسوج از سال ۹۱ تا ۹۵ با ۳۰ میلیارد تومان راه اندازی و ساخته شده اما هم اکنون برای تکمیل این پردیس ۱۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی عنوان کرد: مهمتر از هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی این است که کاربردی مفید برای استان از این پردیس احساس شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص فروش پردیس دانشگاه آزاد یاسوج در روستای سرآبتاوه بیان کرد: اموال مردم را نباید فروخت بلکه باید از آن بصورت بهینه در خدمت آینده استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود. فروش راحت ترین کار برای این پردیس است اما نسخه ما فروش نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان