//
کدخبر: ۳۱۵۱۱۴ //

جهانپور:واکسیناسیون ایرانیان تا پایان زمستان تکمیل می شود

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تزریق واکسن کرونا کووایران برکت در شهرهای مختلف ایران آغاز شده است.

جهانپور:واکسیناسیون ایرانیان تا پایان زمستان تکمیل می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر ورود واکسن برکت به چرخه واکسیناسیون عمومی گفت: واکسیناسیون ایرانیان تا رسیدن به نقطه ایمنی جمعی تا پایان پاییز و ابتدای زمستان تکمیل خواهد شد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تزریق واکسن برکت در شهرهای مختلف کشور آغاز شده است و دیگر واکسن های ایرانی هم به تدریج به متقاضیان تزریق خواهد شد.

وی افزود: واکسن برکت از هفته گذشته تحویل وزارت بهداشت شده و از این هفته تزریق آن در بسیاری از شهرها و استان ها آغاز شده است. قرار است تا پایان تابستان تولید واکسن برکت هر ماه دو تا سه برابر شود.

جهانپور ادامه داد: واکسن پاستور نیز به محض تکمیل مدارک مجوز مصرف عمومی دریافت خواهد کرد. تولید انبوه این واکسن نیز آغاز شده است. از شنبه هم تولید انبوه واکسن اسپوتنیک وی تولید مشترک ایران و روسیه آغاز می شود و اولین محموله های آن تحویل می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت عنوان کرد: با توجه به این که در ماه های آتی، واکسن های ایرانی دیگری نیز مجوز مصرف عمومی دریافت خواهند کرد، ما اکنون کمترین نگرانی را درباره واکسیناسیون عمومی در سطح کشورمان داریم.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون ایرانیان تا رسیدن به نقطه ایمنی جمعی تا پایان پاییز و ابتدای زمستان تکمیل خواهد شد و به جز چند کشور محدود تولیدکننده واکسن، جزو اولین کشورهایی خواهیم بود که تا پایان سال 2021 به نقطه مطلوبی می رسانیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۱۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان