//
کدخبر: ۳۱۵۰۵۹ //

۱۵ هزار دُز واکسن "نوبت دوم" کرونا در کرمانشاه تزریق شد

رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شروع تزریق نوبت دوم واکسن کرونا نوع "سینوفارم" گفت: تاکنون بیش از 15 هزار دُز از این واکسن تزریق شده است.

15 هزار دُز واکسن "نوبت دوم" کرونا در کرمانشاه تزریق شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان خاصی در گفت و گویی با اشاره به تاخیر 25 روزه در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا نوع "سینوفارم" گفت: خوشبختانه با پیگیری های مسئولین وزارت بهداشت محموله های جدید این نوع واکسن به استان تحویل شده و نوبت دوم آن در حال تزریق است.

وی افزود: طی سه روز گذشته بیش از 15 هزار دُز واکسن نوبت دوم "سینوفارم" در استان تزریق شده است.

خاصی با تاکید بر خودداری افراد از مراجعه خودسرانه به مراکز واکسیناسیون گفت: در حال حاضر مراقبین سلامت بر اساس اولویت بندی صورت گرفته با افراد جهت تزریق نوبت دوم واکسن تماس می گیرند، بنابراین نیازی به مراجعه خودسرانه افراد نیست.

وی یادآور شد: اولویت در این زمینه با افرادی است که مدت زیادی از تزریق واکسن نوبت اول آنها گذشته است و واکسن نوبت دوم با اولویت این افراد تزریق می شود، اما برای مابقی افراد جای نگرانی نیست و محموله های بعدی واکسن در راه است.

خاصی در ادامه در خصوص احتمال بروز عوارض واکسن در برخی افراد گفت: خوشبختانه علی رغم تزریق تعداد بالای واکسن در استان تاکنون عارضه جدی گزارش نشده و مواردی که عوارض خفیف داشته اند با مراجعه به پزشک ظرف مدت کوتاهی بهبود پیدا کرده اند.

این مسئول تاکید کرد: افراد چنانچه بعد از تزریق واکسن کرونا در نوبت های اول یا دوم علائمی مانند درد مفاصل، کوفتگی، تشنج، پایین آمدن هوشیاری و ... داشتند در سریعترین زمان ممکن به یکی از مراکز بهداشتی و درمان مراجعه کنند تا درصورت نیاز به بخش های تخصصی ارجاع شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۰۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان