//
کدخبر: ۳۱۲۳۹۷ //

کرونا باعث افزایش تکدی گری شد؟

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: شیوع کرونا بر افزایش تکدی گری در استان گیلان نسبت به استان های دیگر تاثیر زیادی نداشت.

کرونا باعث افزایش تکدی گری شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سیامک حیدری در گفت و گویی با اشاره به معضل تکدی گری در استان، بر لزوم ارتقاء کیفیت خدمات به اقشار آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا تأکید کرد و فراهم سازی بسترهای لازم اشتغال و توانمندسازی اقشار آسیب دیده به ویژه متکدیان بی بضاعت را یکی از وظایف اساسی دستگاه های حمایتی دانست.

وی در خصوص برنامه استان برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابان، لزوم گستردگی هر چه بیشتر اقدامات در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان و نوجوان را ضروی دانست و افزود: تکالیف دستگاه های اجتماعی فراتر از چهارچوب آئین نامه های مختلف در حوزه کودکان و نوجوانان است.

حیدری ادامه داد: کرونا تاثیر چندانی در افزایش تکدی گری در گیلان نداشت و ما همچنان برنامه هایی را در حال انجام داریم تا از بروز چنین مواردی در استان جلوگیری شود.

جمعیت کودکان خیابانی وکار در گیلان زیاد نیست

وی خاطرنشان کرد: قبل از کرونا هم متکدیانی در استان بودند و همواره گیلان از جمله استان هایی است که آمار چندان بالایی ندارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: شیوع کرونا، گرانی مسکن و ... از جمله عواملی است که برخی از اقشار بسیار کم درآمد را مجبور می کند، کودکانشان را برای کار به خیابان بفرستند و ما در این خصوص بانک اطلاعاتی داریم و تک تک این افراد را شناسایی می کنیم تا با کمک سازمان های مربوطه بتوانیم برای توانمندسازی خانواده های این کودکان اقداماتی انجام گیرد.

حیدری اضافه کرد: بهبود وضعیت بهداشت کودکان کار و کودکان خیابان در استان از جمله کارهای است که برای آن برنامه ریزی داریم.

جمعیت کودکان کار در تابستان بیشتر می شود       

وی با اشاره به اینکه با تمام شدن سال تحصیلی تعداد کودکان برای کار در فصل تابستان بیش از دیگر فصول است، ادامه داد: برای رفع موانع و مشکلات مختلف در این زمینه، بیشتر از هر چیزی بر احساس مسئولیت همه مسئولان و دست اندرکاران اجتماعی و فرهنگی استان و ایجاد یک وفاق و همت جمعی و همه جانبه که زمینه را برای هم افزایی بیشتر در استان فراهم خواهد ساخت لازم و ضروری است.

حیدری به غربالگری کودکان کار و خیابان در گیلان اشاره کرد و گفت: این اقدام برای کنترل شیوع بیماری واگیردار و بیماری های پوستی در استان انجام می شود.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی کودکان سرمایه گذاری بلند مدت

وی با اشاره به آسیب های مرتبط با کودکان کار و خیابان، داشتن جامعه ای سالم را در گرو داشتن کودکانی دانست که زمینه آموزش و ارتقاء و تعالی پرورشی برای آنها فراهم شده است و در همین زمینه اقدامات صورت گرفته در پیشگیری آسیب های اجتماعی مرتبط با کودکان و نوجوانان و به ویژه کودکان خیابانی و کودکان کار را نه یک هزینه بلکه سرمایه گذاری بلند مدت عنوان کرد که موجب تعالی و پویایی نیروی انسانی و همچنین کاهش روز افزون اقدامات مجرمانه و بزه را در جامعه فراهم خواهد ساخت.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به اهمیت ویژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل اشاره و تاکید کرد: شناسایی و آسیب شناسی این کودکان و خانواده های آنان در اولویت امور قرار دارد و توجه تمامی دستگاه های متولی امر را به پیگیری امور مرتبط به این حوزه به ویژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان مورد تاکید است.

وی گفت: همه ما در مسیر بهبود شرایط زندگی افراد آسیب‌پذیر جامعه مسئول هستیم و باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و باید تمامی دستگاه های اجرایی به ارتقاء سطح سلامت و کیفیت اقشار محروم جامعه و بخصوص کودکان کارو خیابان همتی مضاعف داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۳۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان