//
کدخبر: ۲۷۷۸۶۱ //

به دنبال جذابیت در اینستاگرام

امروزه با واژه "اینفلوئنسرها" در اپلیکشکن اینستاگرام مواجه هستیم، این افراد در این فضا آدم‌های محبوبی محسوب می‌شوند و عده زیادی از مخاطبان را با در جریان قرار دادن زندگی و فعالیت‌های روزمره‌شان به خود جلب می‌کنند.

به دنبال جذابیت در اینستاگرام

این محبوبیت می‌تواند تاثیرگذاری بالایی در تبلیغ محصولات مختلف داشته باشد، بنابراین بسیاری از شرکت‌های تولید محصولات ترجیح می‌دهند محصولات خود را در صفحات این "اینفلوئنسرها" تبلیغ کنند، قطعا افزایش دنبال‌کننده در صفحات مجازی کار ساده‌ای نیست و افراد برای افزایش دنبال‌کننده دست به انجام کارهایی می‌زنند که این اقدامات آسیب‌های بسیاری را در جامعه برجای می‌گذارد.

به گزارش فرتاک نیوز،به جرات می‌توان گفت بیش از نیمی از جوانان ایرانی در اینستاگرام حساب کاربری دارند و معمولا بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در صفحات این اپلیکیشن می‌کنند، قطعا این مسئله فرصتی را برای سودجویی بسیاری از افراد فراهم کرده است.

به دنبال جذابیت در اینستاگرام

سحر یکی از کاربران اینستاگرام در گفت‌وگو با خبرنگار در پاسخ به این سوال که چند ساعت از وقت خود را در این شبکه اجتماعی صرف می‌کنید، اظهار کرد: معمولا روزانه ۴ تا ۵ ساعت در اینستاگرام مشغول جستجو در صفحات مختلف هستم.

وی ادامه داد: معمولا پیج‌های(صفحات) مدلینگ و میکاپ برای من جذابیت خاصی دارند و سعی می‌کنم از پیج‌های آموزشی استایل و میکاپ برای جذاب شدن ظاهر خود استفاده کنم.

این کاربر اینستاگرامی گفت: من لوازم آرایشی یا البسه مورد نیاز خود را از پیج‌های بزرگ اینستاگرام خرید می‌کنم، گاهی پیش می‌آید کالای که خریداری کرده‌ام باب سلیقه من نباشد یا آن ویژگی‌هایی که در تبلیغات مطرح می‌شد را نداشته باشد، اما در برخی مواقع نیز کیفیت محصول خریداری شده مطلوب است.

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در ایران است

یاسر بیاتی، کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در ایران است، اظهار کرد: جذابیت‌های این اپلیکیشن‌ موجب شده است دختران و پسران زیادی رغبت داشته باشند وارد اینستاگرام شوند، بنابراین این قشر قطعا می‌تواند مورد هدف برنامه‌ریزان این اپلیکیشن‌ باشند.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه با اشاره به کسب درآمد افراد در پیج‌های کسب و کار در اپلیکیشن‌ اینستاگرام، گفت: برای این کار افراد باید تعداد دنبال‌کننده‌های خود را افزایش دهند، اما این افزایش کار ساده‌ای نیست و برخی از افراد دست به انتشار تصاویر مستهجن در پیج خود می‌کنند تا از این طریق بتوانند تعداد فالور خود را بالا ببرند و سپس محصول موردنظر خود را تبلیغ کنند.

وی بیان کرد: اپلیکیشن‌ اینستاگرام هوش مصنوعی بالایی دارد، زمانی که شما تصاویر و ویدئوهایی را با یک مضمون در این اپلیکیشن‌ جستجو می‌کنید و یا بر روی یک تصویر برای چند لحظه مکث می‌کند، این اطلاعات در قالب یک بانک اطلاعاتی برای شرکت ارسال می‌شود، این حجم بالای داده می‌تواند منافع سازنده این اپلیکیشن‌ را برای جنگ روانی، اقتصادی، سیاسی و ... تامین کند.

بیاتی با اشاره به اینستاگرام و پیج‌های بزرگ این اپلیکیشن‌ بر روی جوانان، خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان به واسطه جذابیت این صفحات در دام آن‌ها میوفتند و آن‌ها یک حالت روانی اعتیادگونه ایجاد می‌شود و اگر این افراد این صفحات را دنبال نکنند انگار کمبودی در خود احساس می‌کنند.

مسئول کارگروه فضای مجازی با بیان اینکه تقریبا ۳۰ درصد هزینه اینترنت کشور صرف اپلیکیشن‌ اینستاگرام می‌شود، عنوان کرد: افراد زمانی که وقت خود را صرف این اپلیکیشن‌ می‌کنند به مرور زمان دچار خود کم‌بینی، خودنمایی، فشارعصبی ناشی از کمبودها، خیانت به همسر، تنوع‌طلبی، چشم و هم چشمی و ... می‌شوند.

وی ادامه داد: به طور مثال زمانی که فرد هر چیزی را در حد اعلای خود ببیند نمی‌تواند به کم قانع شود، بنابراین دچار دلزدگی از محیط پیرامون خود می‌شود و شاهدیم که کانون‌های خانواده به یکی از این دلایل از هم پاشیده می‌شود، همچنین زمانی که فرد در صفحات فضای مجازی خانه‌ها، خودروها و وسایل لوکس را می‌بیند مشغول رویاپردازی می‌شود و زمانی که این رویاها به واقیعت تبدیل نمی‌شود دچار افسردگی می‌شود.

بیاتی با بیان اینکه مدیا بودن اپلیکیشن‌ اینستاگرام حتی افراد مسن را نیز به خود جلب کرده است، تاکید کرد: معمولا شاهدیم افراد زمانی را باید صرف خانواده، گردش، ورزش و ... بکنند وقت و پول خود را صرف وقت‌گذارانی در این اپلیکیشن‌ می‌کنند و این مسئله زمینه کلاهبرداری‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

کارشناس فضای مجازی اضافه کرد: برخی از صفحات مجازی برای فروش محصولات خود برای کاربران دام پهن می‌کنند، در گذشته افراد از طریق ویترین اجناس خود را تبلیغ می‌کردند، اما امروز ویترین آن‌ها شبکه‌های اجتماعی است، گاهی این صفحات ابتذال و بی‌حجابی را تبلیغ می‌کنند و محلی برای تهاجم فرهنگی هستند.

وی تاکید کرد: اپلیکیشن‌ اینستاگرام امروزه موجب شده است افراد حریم خصوصی خود را علنی کنند و این مسئله باعث بی‌آبرو شدن برخی افراد، ابتذال، روابط نامشروع و در برخی موارد خودکشی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۸۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان