//
کدخبر: ۲۷۰۵۹۷ //

اد کن پول بگیر!

اگرچه شیوه‌های کسب درآمد در فضای مجازی روز به روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند اما نباید فراموش کرد که برخی از از این شیوه ها با کلاهبرداری آمیخته شده و باید به یاد داشت هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

احتمالا این روزها وقتی تلفن همراه و برنامه تلگرامتان را چک کنید به یکباره خواهید دید که عضو گروهی شده‌اید که چندین هزار نفر عضو دارد و نام گروه نیز چیزی شبیه به "اد کن پول بگیر است!".

در این گروه ها باید به ازای اضافه شدن هر مخاطبی، تعدادی به این گروه اضافه کرد و بعدا شخصی که مثلا مدیر گروه است پیام واریز پول به ازای تعداد افراد اد شده در گروه را منتشر می‌کند.

همین موضوع عجیب اما وسوسه کننده بسیاری را امیدوار می‌کند که با فشردن یک دکمه و افزودن مخاطبان تلفن همراهش به این گروه مبلغی را دریافت کند اما فلسفه چنین گروه‌هایی چیست و آیا واقعا پولی برای افراد واریز می‌شود؟

سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتای استان کردستان در خصوص عضویت در گروه هایی که به اعضای خود وعده اد کن و پول بگیر را می دهند، هشدار داد .

وی افزود: گروه هایی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند که با سوء استفاده از نام چند بانک معتبر برای اعضاء خود پیام می فرستند که چند نفر رو اد کنید و فلان مقدار پول بگیرید .

رییس پلیس فتا ادامه داد: هیچ بانکی این کار را در فضای مجازی انجام نمی دهند و واریز پولی در کار نیست و اگر رسید پولی هم برای کاربر صادر بشود، جعلی است که یا به وسیله آپ های رسید ساز صادر شده و یا تصویر فتوشاپی است .

دانش پور خاطرنشان کرد: خطر خالی شدن حساب برای این کاربران وجود دارد چون به بهانه واریز پول، شماره کارت و اطلاعات بانکی را از کاربر می گیرند و این احتمال وجود دارد که گرفتار یک کلاهبرداری مالی شده باشند.

وی یادآور شد: در نهایت هم فرد کلاهبردار وقتی تعداد اعضاء گروه به حد قابل توجهی برسد کل این پکیج را به عنوان یک کانال با تعداد عضو بالا به عنوان یک برند به فروش می رسانند، لذا شهروندان باید دانش فنی خود را بالا ببرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان