//
کدخبر: ۲۶۹۵۲۰ //

نخستین اتوبوس آموزش ترافیک در قم راه‌اندازی می‌شود/ موتورسواران متخلف آموزش می‌بینند

معاون شهردار قم با تأکید بر اهمیت آموزش بر ارتقاء فرهنگ ترافیک گفت: نخستین اتوبوس آموزش ترافیک با هدف ارتقاء ایمنی موتورسواران و استفاده از کلاه ایمنی راه‌اندازی شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

  عباس ذاکریان ، با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در ارتقاء فرهنگ ترافیکی اظهار داشت: یکی از موضوعات مغفول‌مانده در حوزه ترافیک مسئله آموزش بوده و این نیاز در شهر قم بیش از بیش احساس می‌شود.

 

 

وی یکی از اولویت‌های شهرداری قم را توسعه برنامه‌های آموزشی دانست و تصریح کرد: متأسفانه یک‌طرف بیش از ۵۰ درصد تصادفات شهر قم موتورسواران بوده و این نشان‌دهنده سطح پایین رعایت نکات ایمنی در شهر قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز به کار طرح آموزش راکبان موتورسوار خبر داد و بیان کرد: اتوبوس آموزش ترافیک با هدف آموزش موتورسواران بدون کلاه ایمنی با همکاری پلیس راهور تجهیز شده و موتورسواران می‌توانند دوره‌ای آموزشی نیم‌ساعته را در آن بگذرانند.

وی برنامه اتوبوس آموزشی را تشریح کرد و گفت: به‌جای جلب موتورسواران بدون کلاه ایمنی، راکبان به مدت نیم ساعت دوره آموزشی کاملی را در حوزه رعایت قوانین و مقررات گذرانده و فیلم‌هایی از تصادفات واقعی در سطح شهر قم برای راکبان نمایش داده می‌شود.

ذاکریان از ثبت کد ملی افراد متخلف در سامانه خبر داد و گفت: سپس مدت‌زمان مشخصی تعیین‌شده تا راکبان نسبت به تهیه کلاه ایمنی اقدام کرده و در صورت تکرار تخلف موتورسیکلت متوقف‌شده و به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

وی ادامه برگزاری پویش‌های مردمی و آموزش را یکی از برنامه‌های مشترک شهرداری و پلیس راهبر عنوان و تصریح کرد: برای ارتقا فرهنگی به‌ویژه در حوزه ترافیک باید در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی  پیوست‌های فرهنگی نیز اجراشده و از مسئله آموزش غفلت نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان