//
کدخبر: ۲۶۴۸۰۵ //

خوابگاه‌های علوم‌پزشکی با ظرفیت ۲ دانشجو بازگشایی می‌شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی با ظرفیت حداکثر ۲ نفر در هر اتاق در دوران امتحانات بازگشایی می‌شوند.

خوابگاه‌های علوم‌پزشکی با ظرفیت ۲ دانشجو بازگشایی می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

سیماسادات لاری روز دوشنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران به تشریح اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به شیوع ویروس کرونا پرداخت.

وی با یادآوری این که دانشگاه های علوم پزشکی از ۱۷ خرداد ماه با نیمی از ظرفیت خود بازگشایی شدند، اظهارداشت: دانشجویان میهمان در هر یک از اتاق های خوابگاه با ظرفیت ۲ نفر حضور می یابند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت  از تهیه پرسشنامه ارزیابی سلامت خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان موظف به ارایه اطلاعات خود در این هستند و همچنین در بدو ورود به دانشگاه و خوابگاه بسته های بهداشتی شامل ماسک و ژل شست وشو، دریافت می کنند.  

لاری خاطرنشان کرد: در برخی دانشگاه با تب سنج دمای بدن دانشجویان اندازه گیری و اکسیژن خون آنان سنجش می شود. اتاق های قرنطینه احتمالی نیز در خوابگاه ها درنظر گرفته شده است.

وی از اجرای گروه بندی برای دانشجویان در دوران امتحانات خبر داد و گفت: در دو هفته دانشجویان رشته هایی که ضرورت دارد در دانشگاه ها حاضر می شوند و امتحان می دهند و می روند و بعد گروه بعدی می آیند. از تیم های درمانی و بهداشتی هم خواسته ایم که کاملا نکات بهداشتی را رعایت کنند تا دانشجویان این ترم را به خوبی بگذرانند.

رعایت فاصله گذاری در خوابگاه ها

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خوابگاه های علوم پزشکی ادامه داد: تمام نیروهای خوابگاه ها و مسوولان سرویس دهی به دانشجویان آموزش های لازم را برای فاصله گذاری را گذرانده اند.

لاری  افزود: امتحان دهی و حضور دانشجویان رشته های مختلف که حضور آنان در دانشگاه ضروری بوده نیز به صورت نوبتی خواهد بود. دانشجویان برخی رشته های علوم پزشکی که واحدهای درسی عملی داشته مجبور به حضور در دانشگاه هستند.

وی با یادآوری این که اختیار بازگشایی و نحوه برگزاری امتحانات به برخی دانشگاه ها واگذار شده است، تصریح کرد: حضور دانشجویان در دانشگاه ها و گذراندن دوره ها به دلیل ماهیت این رشته ها و قرار گرفتن برخی دانشجویان در میان کادر درمانی کشور، ضروری است از این رو تلاش شده تا دانشگاه ها به صورت دوره ای، آموزش های خود را ارایه دهند تا در روند درمانی کشور اختلال وارد نشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین گفت: تاکید شده تا سلف سرویس ها باز نشوند و غذاهای خوابگاه های دانشجویان در ظروف یک بار مصرف در اتاق ها ارایه شود. در صورت ناگزیر بودن دانشگاه ها به بازگشایی سلف ها باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

برگزاری جشنواره های فرهنگی به صورت مجازی

لاری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره نحوه فعالیت جشنواره تیتر ۱۲ باتوجه به دوران کرونا عنوان کرد: شرایط اجرای جشنواره تیتر ۱۲ به صورت مجازی فراهم شده است. سایر فعالیت های فرهنگی، جشنواره ها و جشنواره نشریات دانشجویی نیز در حال پیگیری است.

وی با یادآوری برگزاری جشنواره بین المللی کارتون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: بیش از ۸۸ کشور با هزار و ۴۰۰ اثر در این جشنواره شرکت کرده اند که جایزه هزار و ۵۰۰ یورویی به برندگان اعطا می شود. کتاب این کاریکاتورها با پیام وزیر بهداشت چاپ و اختتامیه آن نیز در فضای آی گپ برگزار می شود.

وی به برگزاری سایر جشنواره های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: جشنواره های عهد جانانه، فیلم یک دقیقه ای و بازی برای فرزندان کادر درمانی از دیگر جشنواره های وزارتخانه است که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

شرکت ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در پویش مبارزه با کرونا

معاون وزیر بهداشت همچنین درمورد شرکت دانشجویان علوم پزشکی در پویش ملی مقابله با کرونا گفت: هشت هزار و ۵۰۰ دانشجو در این پویش ملی داوطلب شدند که از این میان پنج هزار و ۲۰۰ دانشجوی علوم پزشکی بودند. این دانشجویان در بخش های درمان، پیشگیری، اقدامات فرهنگی و بیمارستان ها خدمت کردند.

لاری با یادآوری این که تاکنون فوتی ناشی از کرونا در میان دانشجویان علوم پزشکی وجود نداشته است، عاظهارداشت: دانشگاه ها موظف به تهیه بسته های بهداشتی برای دانشجویان هستند. کمبود بسته های تست کرونا نیز جبران می شود، اما کمبود تست درست نیست؛ چرا که این بسته ها هنوز توزیع نشده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان