//
کدخبر: ۲۵۲۳۶۵ //

افزایش حقوق سربازان در سال ۹۹ به کجا رسید؟

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: سربازها دارای رتبه‌بندی هستند و حقوق آنها با یکدیگر فرق می‌کند اما هنوز درباره چگونگی افزایش حقوق سربازان اعلام نظری نشده است.

افزایش حقوق سربازان در سال ۹۹ به کجا رسید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار تقی مهری در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی پزشک، بهبار و پرستار سرباز، در بیمارستانهای نیروهای مسلح مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، اظهار کرد: برای مقابله با این ویروس اقدامات خوبی در تمام رده‌های نیروهای مسلح و مخصوصاً توسط سربازان انجام شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی تصریح کرد: مشمولان سربازی دارای مدرک فوق دیپلم و کمتر از آن در 19 اسفند هر ماه و مشمولان دارای مدرک کارشناسی به بالا در تاریخ یک هر ماه به خدمت اعزام می‌شدند، در سال 99 پیش از بحث شیوع کرونا تصمیم بر این شد که تمام اعزامها در روزهای اول و سوم هر ماه باشد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا، طبق تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح، اعزام مشمولان به تعویق افتاد، یعنی در 19 اسفند هیچ اعزامی صورت نگرفت البته اخیراً تصمیم بر این شد اعزام تمام مشمولانی که کادر پزشکی و پیراپزشکی هستند، تعجیل شود یعنی این دسته از مشمولان که قرار بود اول اردیبهشت 99 به خدمت اعزام شوند، 6 فروردین امسال فرخوان شدند.

وی افزود: به تمام این دسته از مشمولان، پیامک زده و با آنها تماس حاصل شد که 6 فروردین در تمام استانهای سراسر کشور در مقر سازمان وظیفه عمومی حضور پیدا کنند و این مشمولان به ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع اعزام می‌شوند.

مهری متذکر شد: البته این نوع مشمولان بدون آموزش نظامی، مستقیماً در راهی مراکز بیمارستان، نقاهتگاهی و درمانگاه‌ها به کارگیری می‌شوند و آموزش نظامی آنها به بعد موکول می‌شود البته در نیروهای مسلح امتیازاتی نیز برای این سربازان پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی درباره امتیازاتی که به این دسته از سربازان اعطا می‌شود، گفت: فرماندهان محترم نیروهای مسلح اختیارات و مشوقهایی دارند که در حین خدمت به این دسته از سربازان تعلق خواهد گرفت البته تمام سربازان فوق‌الذکر در تخصص خود به‌کارگیری می‌شوند.

این مقام انتظامی یادآور شد: برای مابقی سربازان در فروردین اعزامی نداریم، مابقی سربازان در روزی که بخواهند اعزام شوند (به طور مثال در تاریخ یکم و سوم اردیبهشت) مورد معاینه قرار می‌گیرند و هر سربازی که سلامت کامل داشت به سربازی اعزام خواهد شد.

وی عنوان کرد: هر فردی که می‌خواهد به خدمت اعزام شود ابتدا باید در مراکز پلیس 10+ درخواست خود را ثبت کند و نخستین کاری که باید این فرد انجام دهد، رفتن نزد پزشک و معاینه شدن است، اگر فردی بیمار نبود به سربازی اعزام می‌شود، برای بار دوم نیز تمام سربازان که از این پس اعزام می‌شوند، مجدداٌ معاینه می‌شوند.

مهری بیان کرد: تمهیدات لازم برای غربالگری و معاینه سربازان در صورت اعزام آنها، اندیشیده شده و خانواده‌ها از این بابت به هیچ عنوان نگران نباشند، نیروهای مسلح بیشترین برنامه‌ریزی را برای حفظ جان سربازان و کادر درمانی خود درنظر گرفته‌اند همچنین سربازان در شرایط بسیار خوبی قرار دارند، مرتباً آسایشگاه‌های آنها ضدعفونی شده و از آنها تب‌سنجی صورت می‌گیرد و در صورت رؤیت بروز کوچکترین علائم، در بیمارستانهای نیروهای مسلح پذیرش خواهند شد و تحت درمان قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی متذکر شد: در حال حاضر به دلیل عدم آموزش نظامی در اسفند و فروردین در پادگانها، اغلب مقرها و پادگانهای نیروهای مسلح تخلیه هستند و اکنون در شرایطی قرار داریم که نیاز به کمک در امور بهداشتی است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت چه در مرزها و چه در شهرها وظیفه نیروهای مسلح است، افزود: در نیروهای مسلح، سلامت سربازان در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: مسئله درمان نباید ما را از برقراری امنیت و تمامیت ارضی کشور غافل کند.

مهری درباره افزایش حقوق سربازان نیز گفت: حقوقی که اکنون به سربازان داده می‌شود، حقوق قانونی نیست، برابر قانون 60 تا 90 درصد حقوق کادر باید به سرباز داده شود البته سربازها دارای رتبه‌بندی هستند و حقوق آنها با یکدیگر فرق می‌کند؛ هنوز اعلام نشده که در بودجه امسال، حقوق سربازها افزایش پیدا می‌کند یا خیر و همچنان از مجلس و دولت محترم تقاضا می‌کنیم به حقوق سربازان توجه بیشتری داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان