//
کدخبر: ۲۵۱۰۴۱ //

یک ماه تا ۶ هفته به زمان آموزش برای جبران تعطیلات مدارس اضافه می‌شود

طبق گفته‌های رئیس‌جمهور، عقب‌افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان جبران می‌شود؛ وزیر آموزش و پرورش نیز از اضافه شدن یک ماه تا ۶ هفته به زمان آموزش در مدارس خبر می‌دهد.

یک ماه تا ۶ هفته به زمان آموزش برای جبران تعطیلات مدارس اضافه می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

شیوع ویروس کرونا در کشور، تعطیلات طولانی‌مدت را به مدارس تحمیل کرده است؛ اگرچه آموزش‌های دانش‌آموزان از طریق تلویزیون و فضای مجازی در حال اجراست اما خانواده‌ها در بحث آموزش دانش‌آموزان و عقب ماندن تحصیلی آنها نگرانی‌های جدی دارند.

این نگرانی‌ها برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امسال باید در امتحانات نهایی و کنکور شرکت کنند، بیشتر است؛ برخی خانواده‌ها معتقدند، آموزش تلویزیونی و آموزش مجازی اگرچه در شرایط اضطراری یک راه حل مناسب است اما برای جبران عقب ماندن تحصیلی دانش‌آموزان کفایت نمی‌کند چرا که برخی از آنها آموزش‌های تلویزیونی را جدی نمی‌گیرند.

روحانی: کلاس جبرانی برای دانش‌آموزان تعیین می‌شود

جبران زمان از دست رفته اسفند برای آموزش دانش‌آموزان از سوی رییس‌جمهور هم تأکید شد و او امروز در این رابطه گفت: از معلمان، دانشگاهیان و وزارت آموزش و پرورش که اجازه ندادند فرزندان از آموزش جدا شوند و از امکانات موجود استفاده شد، تشکر می‌کنم البته دانش‌آموزان و دانشجویان از موعد مقرر عقب افتادند که باید زمانی را برای جبران گذاشت. وزارت آموزش و پرورش پیشنهاداتی آورد که تصویب شد و آنها این مسائل را ابلاغ می‌کنند که چگونه بخشی که در یک ماه اسفند از بین رفت، جبران شود.  

روحانی  افزود: چه 16 فروردین کلاس‌ها شروع شود و چه در زمان بعدی تشکیل شود، به همان نسبت کلاس جبرانی مشخص می‌شود، پایان تحصیلات و تاریخ امتحانات هم اعلام می‌شود و متعاقبا نیز زمان کنکور اعلام خواهد شد. همچنین قرار شد آغاز سال تحصیلی آینده همان اول مهر باشد و برنامه‌ریزی‌ها در این رابطه انجام شود.

در همین رابطه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با احتساب آموزش‌های مجازی به منظور تعمیق یادگیری دانش آموزان به میزان لازم به زمان آموزش در انتهای سال تحصیلی اضافه می‌کنم و ستاد ملی مبارزه باکرونا برای تغییر تقویم آموزشی به ما اختیار داد براین اساس بین یک ماه تا 6 هفته به زمان آموزش اضافه خواهد شد.

وی مطرح کرد: کنکور نیز 20 روز پس از امتحانات نهایی برگزار می‌شود.

سناریوهای آموزش وپرورش برای جبران تعطیلات چیست؟

در همین رابطه مهدی نوید ادهم؛ دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره جبران زمان از دست رفته آموزش گفت: معلمان با تمام امکانات خود برای آموزش مجازی دانش آموزان وارد شده‌اند و باید از آنها تشکر کنیم. 

وی افزود: بیشتر مدارس با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای آموزش مجازی اقدام کرده‌اند و در سطح ملی نیز آموزش‌هایی از طریق تلویزیون ارائه می‌شود، امیدواریم بتوانیم شعار "مدارس تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست" را به صورت عملی محقق کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت: درباره تمدید تعطیلی مدارس ستاد ملی کرونا تصمیم می‌گیرد و اختیار تصمیم‌گیری از تمام نهادها و دستگاه‌ها گرفته شده است بنابراین منتظر هستیم ستاد مشخص کند که تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه دارد.

نویدادهم ادامه داد: ما در آموزش وپرورش چند سناریو را پیش بینی کردیم که اگر مثلا تعطیلات تا 15 فروردین ادامه داشت چه واکنشی نشان دهیم یا اگر تا پایان فروردین یا اردیبهشت ماه ادامه داشت چگونه باید رفتار کرد، به هر حال تمام سناریوهای مختلف پیش بینی و تدابیری اتخاذ شده است. 

اردیبهشت و فعالیت مدارس در روزهای پنجشنبه 

وی افزود: از همان روز اول ستادی با مسئولیت وزیر و معاونان آموزش و پرورش تشکیل شد که جلسات متعددی تشکیل می‌دهد و تصمیمات مختلف اخذ می‌شود تا آرامش دانش آموزان وخانواده‌ها از بین نرود فعلا فرض ما این است که بعد از تعطیلات نوروز،  مدارس دایر شود و اگر چنین باشد، زمان یک ماهه آموزش در اسفند را از دست دادیم که بخشی از آن با آموزش تلویزیونی و مجازی در حال جبران است و برای جبران این یک ماه روزهای پنج شنبه در ماه اردیبهشت مدارس دایر خواهند بود.

استفاده از ماه خرداد برای آموزش دانش‌آموزان

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش در پاسخ به این پرسش که اگر مدارس از 15 فروردین به بعد باز نشود و تعطیلات ادامه داشته باشد چرا که اعلام شده تا 20 فروردین سیر مبتلایان نزولی نخواهد شد سناریو دیگر آموزش و پرورش چیست؟ مطرح کرد: اجازه دهید اطلاع رسانی را به فراخور حال انجام دهیم. اما سعی ما براین است از ظرفیت خرداد استفاده کنیم درسال‌های گذشته تا پایان اردیبهشت کلاس درس داشتیم و خرداد فصل امتحانات بود البته دوره ابتدایی خرداد ماه تعطیل بودند، دوره متوسطه دوم نیز تا 18 یا 20 خرداد امتحان داشتند اما امسال قطعا تا انتهای خرداد کار ادامه خواهد داشت و بخشی از روزهای خرداد به زمان آموزش اضافه می‌شود و امتحانات به اواخر خرداد منتقل می‌شود.

احتمال اضافه شدن تیر ماه به زمان آموزش کم است

نویدادهم در پاسخ به این پرسش که آیا تیرماه به زمان آموزش اضافه خواهد شد، گفت: این احتمال خیلی کم است و امیدوارم هرچه زودتر با همراهی مردم ویروس کرونا مدیریت شود. 

وی متذکر شد: از خانواده‌ها درخواست دارم در این ایام که بچه‌ها در منزل هستند سخت‌گیری‌های بی‌مورد آموزشی نداشته باشند و محیط را برای آنها شاد نگه دارند، آموزش را به معلمان بسپارند و کار آنها پیوند دانش آموز با مدرسه و معلم باشد و خودشان نقش معلم را ایفا نکنند بلکه تسهیل‌گر آموزش باشند یعنی همراهی کنند که دانش آموز با آرامش پای تلویزیون نشسته و برنامه‌ها را تماشا کند و با معلم در ارتباط باشد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان