//
کدخبر: ۱۱۶۹۶۳ //

خبر خوب وزیر آموزش و پرورش برای دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه خانه دوم شما دانش آموزان است و نباید با دل‌شوره و نگرانی به مدرسه بروید؛ سعی خواهیم کرد مدرسه را به کانون فعالیت‌های تربیتی و تمرین مهارت‌های زندگی تبدیل کنیم.

 خبر خوب وزیر آموزش و پرورش برای دانش آموزان
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع بیش از 1500 مربی و دانش‌آموز پیشتاز شرکت‌کننده در هشتمین اردوی ملی دانش آموزان جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی دانش آموزان پیشتاز سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش باید به سمتی برود که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آن اردویی و نشاط‌آور باشد و دانش آموزان در چنین فضایی زندگی را تمرین کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در اردو همدیگر را تحمل می‌کنند و با یکدیگر تعامل دارند، به درددل یکدیگر گوش فرا می‌دهند، نظم فرامی‌گیرند و همدیگر را درک می‌کنند؛ این یعنی تمرین زندگی و آنچه در سیاست‌هایمان دنبال می‌کنیم در چنین فضاهایی محقق می‌شود.

 وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: وقتی افراد در دوران دانش‌آموزی زندگی کردن را تمرین کنند، در آینده می‌توانند زندگی خود را به‌خوبی مدیریت کنند و جامعه دیگر شاهد این‌همه اختلاف و ناسازگاری نخواهد بود زیرا آستانه تحمل افراد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: آستانه تحمل یعنی تحمل سختی‌ها، ناامید نشدن محل مشکلات خود و دیگران، بنابراین افراد دارای مهارت‌های زندگی، افرادی هستند که همواره می‌گویند باعقل و درایتی که خداوند به من داده مشکلات را حل می‌کنم.

بطحایی تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش قصد دارد چنین برنامه‌هایی که نشاط‌آور بوده و نوعی تمرین زندگی است را افزایش دهد، بنابراین فضای مدرسه نباید حالت خسته‌کننده و کسالت‌آور داشته باشد و باید طوری باشد که دانش‌آموز برای ورود به مدرسه لحظه‌شماری کند.

وی افزود: در راستای سیاست مهارت افزایی و تقویت برنامه‌های پرورشی، کاهش حجم کتاب‌ها و افزایش اردوها و تفریحات و انجام برنامه‌های نشاط‌آور از برنامه‌‌های آموزش‌ و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه خانه دوم شما دانش آموزان است و نباید با دل‌شوره و نگرانی به مدرسه بروید؛ سعی خواهیم کرد مدرسه را به کانون فعالیت‌های تربیتی و تمرین مهارت‌های زندگی تبدیل کنیم.

در این مراسم علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به برگزاری این اردو، گفت: برنامه‌های اردو صرفاً مهارتی و فعالیت‌های آن کاملاً گروهی است و دانش‌آموزان، انواع مهارت‌های زندگی را عملاً تجربه می‌کنند.

وی افزود: در این اردو علاوه بر آموزش مهارت‌ها، برنامه‌های تفریحی هم در نظر گرفته‌شده است، اما رویکرد و محور اصلی اردو آموزش مهارت‌ها و فضای عمومی، نشاط‌آور و همه رقابت‌ها نیز گروهی است بنابراین این فعالیت‌ها کاملا منطبق بر سیاست‌های جدید وزارت آموزش‌ و پرورش است.

در پایان این مراسم وزیر آموزش‌وپرورش از چادرهای دانش‌آموزی بازدید و از نزدیک  فعالیت اردویی دانش آموزان را مشاهده کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان