//
کدخبر: ۲۴۳۹۲۵ //

راهکاری موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد برگزاری نمایشگاه کتاب در فصول مختلف در حقیقت حمایت از خرید دانشجویان و دانش‌آموزان قشر فرهنگی جامعه است، گفت: ترویج بلند مدت فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

راهکاری موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمدرضا حدادزاده» شب گذشته 25 بهمن ماه در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ضرورت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه بین اقشار مختلف، اظهار کرد: برگزاری این چنین رویدادهایی نظیر نمایشگاه کتاب نقش مهمی در توسعه فرهنگی عمومی ایفا می‌کند.

وی با بیان این‌که امروزه استفاده از فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است، افزود: کتاب از جمله ظرفیت‌های غنی آموزشی است که باید در حوزه‌های مختلف پاس داشته شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به افزایش قیمت محصولات فرهنگی به ویژه کتاب‌های مختلف دانشگاهی، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در فصول مختلف در حقیقت حمایت از خرید دانشجویان، دانش‌آموزان قشر فرهنگی جامعه است.

این مسئول پایین آمدن قدرت خرید را یکی از چالش های مهم حوزه فرهنگی به ویژه در بخش کتاب‌های غیردرسی دانست و بیان کرد: مطاله جامعه را به سمت آرامش و آگاهی سازنده سوق می‌دهد، به همین منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در دستور کار مسئولان فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

حدادزاده با بیان این‌که مطالعه افراد جامعه را از یک سری قطعیت‌ها بیرون می‌آورد و آنها را بیش از پیش در مسیر کمال قرار می‌دهد، تصریح کرد: ایجاد و برگزاری نمایشگاه‌های دورن محله‌ای در حاشیه نمایشگاه استانی و ملی نقش مهمی در اثرگذاری بیش از پیش این چنین رویدادهای فرهنگی ایفا می‌کند.

وی جذب مشارکت اقشار مختلف در برگزاری این چنین رویدادهای فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دراز مدت نقش مهمی در کاهش بزهکاری اجتماعی ایفا می‌کند.

دادستان یزد با بیان این‌که در پرونده‌های بزهکاری اجتماعی اغلب افرادی درگیر هستند که بیشترین زمان خود در فضای مجازی سپری می کنند،افزود: نهادینه سازی فرهنگ مطالعه کتاب از جمله راهکارهای موثر در کاهش این معضل اجتماعی و فرهنگی است.

حدادزاده در پایان با بیان این‌که در حال حاضر بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی ناشی از مسائل و چالش‌های اقتصادی است، بیان کرد: به نظر می‌رسد فرهنگ مطالعه در این حوزه هم می‌تواند نقش آفرینی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۹۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان