//
کدخبر: ۲۱۴۱۶۳ //

برخورد با آسیب‌های اجتماعی با علت‌یابی صورت گیرد

آیت‌الله شیخ علی خاتمی بعد از ظهر امروز در جلسه امور اجتماعی استان اظهار کرد: در همه جوامع آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، ولی برخی زیربنایی به قضیه نگاه می‌کنند و سراغ علت‌ها می‌روند، همین باعث می‌شود که روند آسیب‌های اجتماعی رو به کاهش باشد.

برخورد با آسیب‌های اجتماعی با علت‌یابی صورت گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: برخی جوامع نیز سراغ معلول‌ها می‌روند و به نتیجه نمی‌رسند. در کشور ما هم باید ارزیابی‌هایی صورت بگیرد تا ببینیم بعد از چهل سال، کجا قرار گرفته‌ایم؟

  وی تصریح کرد: باید ببینیم ما آن اقتداری که در مسائل جهانی و منطقه‌ای داریم در مسائل فکری و اخلاقی نیز داریم یا نداریم؟ ظاهرا همه شما خواهید گفت نه، اما همه تقصیرها را نمی‌توان به گردن دشمن انداخت چون گاها خودمان نیز کوتاهی کرده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، فرهنگ در کشور ما مظلوم است و از آن‌جایی که مسلمانیم و محب اهل بیت (ع) هستیم، دچار غرور و خودستایی شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: یکی دیگر از آسیب‌های کشور ما این است که متاسفانه گاهی یک مسئله را اصل قرار می‌دهیم و از بقیه مسائل غافل می‌شویم،  در حالی که مدیریت جامعه به نگاه گسترده‌تری نیاز دارد.

وی افزود: همه اعضا در جای خود باید وظیفه خود را درست انجام دهند، به ویژه اگر اعضای هیأت رئیسه باشند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: امروز بعد از چهل سال هنوز هم نمی‌دانیم که بالاخره چه برنامه‌ای برای اقتصاد در پیش بگیریم و در بحث فرهنگی نیز باید بدانیم که ما یک کشور بی ریشه نیستیم و مدنیت مال سابقه 8 هزار رساله دارد و از یک هزار و 400 سال پیش دین به مدنیت غنای بیشتری داده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ایران ناب‌ترین بخش اسلام را با محوریت ثقلین پذیرفته است، تصریح کرد: این امر نشان از فهم بالای ایرانی‌ها دارد. اما چرا در رفتارهای اجتماعی رتبه خوبی نداریم؟ یکی از مهم‌ترین دلایلش این است که در مباحث فرهنگی برنامه نداریم و باری به هر جهت هستیم.

وی تصریح کرد: سوال اینجاست بالاخره کی قرار است راجع به مسائل فرهنگی برنامه داشته باشیم؟ پس کی قرار است که از فرصت‌های محرم استفاده کنیم، ما که هر سال ایام محرم را به این شکوه و عظمت برگزار می‌کنیم ولی باید بسنجیم که اندیشه‌های امام‌ حسین (ع) را چقدر قبول کرده و چقدر به آن نزدیک‌تر شده‌ایم؟  نباید از ماه محرم فقط اشک، آه و زاری و سوز و گداز برایمان بماند، باید ببینیم اخلاق‌مان، رعایت حق‌الناس و روابط اجتماعی‌مان تا چه حد حسینی شده است؟ خانه و زندگی و شهر و روابط اجتماعی ما امام‌حسین(ع) پسند است یا خیر؟ زیارت عاشورا روح کلی اندیشه‌ها و علاقه به امام حسین (ع) است، اما واقعا چقدر امام حسینی شده‌ایم؟

 وی با اشاره به اینکه باید در دوران مدیریت خودمان موفق عمل کنیم، اضافه کرد: اما متأسفانه در کشور باب شده است که در دوران مدیریتی خودمان مرتب گذشتگان را مقصر می‌دانیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه گاها در برخی از مسائل خودمان را طوری دست بالا می‌گیریم که انگار در خاورمیانه تک هستیم، گفت: این افراد یا جفت نمی‌دانند چیست یا خاورمیانه را نمی‌شناسند.

وی افزود: در برخورد با آسیب‌های اجتماعی تا سراغ علت‌ها نرویم وضعیت همین است، اما اگر سراغ علت‌ برویم مسائل و مشکلات حل خواهد شد و چه بهتر است که یک برنامه مدون برای این مسائل داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: همچنین در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب نیز اندیشمندان جامعه در مرحله اول و در مرحله دوم جوانان هستند که باید برش استانی برای آن داشته باشند و برای آنها راه‌حل ارائه دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۱۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان