//
کدخبر: ۲۴۰۴۱۷ //

کاروان پیاده ۱۰۰۰ نفری ملل اسلامی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) کاروانی یک هزار نفره از مسلمانان کشورهای عراق، کویت، افغانستان، الجزایر و عمان با پای پیاده به بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

کاروان پیاده 1000 نفری ملل اسلامی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

سید عبدالرسول الموسوی، مسؤول این کاروان در این خصوص، اظهار کرد: هر ساله در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) جمع زیادی از مشتاقان و محبین اهل‌بیت(ع) از کشورهای مختلف پای پیاده مسیر نیشابور تا مشهدالرضا(ع) را طی کرده تا در سالروز شهادت این بانوی گرامی در حرم مطهر رضوی حضور داشته باشند.

وی هدف از اجرای این حرکت فرهنگی را ترویج معارف فاطمی در جامعه و تبیین معارف، فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: اعضاء این کاروان با اعلام فراخوانی که از چند ماه قبل اعلام شده است خود را از کشورهای مختلف همچون عراق، کویت، افغانستان، الجزایر و عمان به شهر قم می‌رسانند و پس از حرکت به سمت نیشابور در امامزاده محروق شهر نیشابور تجمع کرده و از آنجا به سمت مشهد مقدس پیاده روی کردند.

الموسوی بیان کرد: مسیر پیاده‌روی 4 روز به طول انجامید و در طول مسیر این زائران با توقف در اماکن مذهبی هر شهری به عزاداری و سینه‌زنی به سبک و سیاق ملیت خود ‌پرداختند.

وی با بیان این‌که مسن‌ترین فرد این گروه زائری 80 ساله از شهر نجف است، تصریح کرد: در این گروه قشرهای مختلفی از طلاب، خانواده شهدا و جانبازان حضور دارند و حتی برخی از این افراد با توجه به کهولت سنی که دارند هر ساله همراه ما در این سفر معنوی می‌شوند.

مسؤول این کاروان گفت: این کاروان شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پس از 4 روز پیاده‌روی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و به مدت 2 روز در مشهد مقدس حضور خواهند داشت و مجالس عزاداری و سوگواری برای عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی امر(عج) و حضرت رضا(ع) برگزار می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان