//
کدخبر: ۲۳۰۳۲۲ //

محرومیت زوجین از زندگی عاطفی با تاخیر در ازدواج

یک کارشناس مسائل خانواده محرومیت زوجین از زندگی عاطفی را نتیجه‌ی به تاخیر انداختن ازدواج خواند و گفت: مردی که در سن بالای 25 سال ازدواج می‎کند، خود و همسرش را از زندگی عاطفی محروم کرده است.

محرومیت زوجین از زندگی عاطفی با تاخیر در ازدواج
به گزارش فرتاک نیوز،

«حمید حبشی» شامگاه دوشنبه هیجدهم آذرماه در همایش «یک انگشت عسل» که با حضور جمع زیادی از دانشجویان در سالن غدیر دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به اهمیت ازدواج به موقع و نقش اقتصاد در ازدواج جوانان، اظهار کرد: خداوند در آفرینش مرد، عزت، ارزش و اعتبار او را در قدرت تامین‌کنندگی قرار داده است اما زمانی قدرت تامین‌کنندگی مرد به انحراف خواهد رفت که این قدرت را تنها در اقتصاد و اشتغال به کار ببندد.

وی در رابطه با نقش زنان در اقتصاد خانواده نیز تصریح کرد: عواطف برای زنان بسیار مهم‌تر از اقتصاد و اشتغال است در حالی که وقتی مرد به دلایل اقتصادی، ازدواج خود را به تاخیر می‎اندازد، شور عاطفی در او سقوط می‎کند و همین امر در آینده مشکلاتی را برای زوجین به همراه دارد.

این کارشناس اضافه کرد: پسران در سن 19 سالگی وارد مرحله شور عاطفی می‌شوند و نیاز به ازدواج را در خود می‎بینند اما در سن 27 سالگی تحول جدیدی را تجربه می‌کنند چرا که این احساس در آن‎ها فروکش کرده و اولویت‎ها برایشان تغییر خواهد کرد.

وی دامنه شور عاطفی در زندگی را بسیار با اهمیت‎تر از امکان اقتصادی برشمرد و گفت: مردی که در سن بالای 25 سال ازدواج می‎کند، خود و همسرش را از زندگی عاطفی محروم کرده است.

حبشی برخورداری از دیدگاه اقتصادی و خستگی روانی را از ویژگی‌های تاخیر در ازدواج دانست و گفت: ازدواج با مردی که در مسیر تامین‎کنندگی است، باید همت اشتغال و پشتیبانی خانواده را داشته باشد.

«قاسم برید لقمانی» رییس دانشگاه یزد نیز در این همایش با تاکید بر نقش موثر خانواده‎ها و حمایت آن‎ها از ازدواج‌های دانشجویی، اظهار کرد: دانشجویانی که در دوران دانشجویی ازدواج می‎کنند اگر از مدینه فاضله ذهنی خود فاصله بگیرند، موفق‎تر از دانشجویان دیگر خواهند بود.

این مسئول به تاثیر برگزاری چنین جشنواره‌ها و همایش‌هایی در استان اشاره و تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های مشابه در زمینه ازدواج می‌تواند نقش موثری را با توجه به اهمیت این مقوله در فرهنگ‌سازی ازدواج داشته باشد.

در بخش دیگری از این همایش استانی نیز «محمود بهشتی» دبیر کانون قرآن و عترت آل یاسین به ارائه مختصری از اقدامات و فعالیت‎های این کانون  پرداخت. همچنین بیان خاطرات «مریم یوسفی» همسر شهید «کمیل صفاری تبار» در خصوص نحوه آشنایی و ازدواج خود از دیگر برنامه‎های همایش یک انگشت عسل بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۳۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان