//
کدخبر: ۲۲۸۳۷۲ //

تدوین اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان تا پایان هفته

وزیر رفاه از تدوین اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان تا پایان هفته گرامیداشت معلولان خبر داد.

تدوین اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان تا پایان هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد شریعتمداری وزیر رفاه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که امشب در برج میلاد تهران برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع معلولیت و معلولان نیازمند اقدام جمعی و اجتماعی است، گفت: برای دستیابی به این هدف نیازمند همراهی همه  مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به چنین هدفی باید جامعه را آگاه کرد اما همه جامعه ایران نسبت به محدودیت و امکانات جامعه معلولان توجه کافی ندارد و به همین دلیل نمی‌توان تنها به مناسب سازی محیط را برای حل مشکلات اکتفا کرد.

شریعتمداری آگاه سازی جامعه را نیازمند ظرفیت‌سازی در سطح کشور و اطلاع‌رسانی رسانه ملی دانست و گفت: بینش حاکم بر فرهنگ جامعه اسلامی که مبتنی بر تکریم معلولان است کافی نبوده و باید تبدیل به فرهنگ شود.

وزیر رفاه افزود: همه ما با معلولیت یک لحظه فاصله داریم و نباید این مسئله نقصانی در شرایط زندگی‌مان ایجاد کند.
وی گفت: بسیاری از مشکلات معلولان را در این جلسه شنیدم و برایم دردناک بود به عنوان مسئول قدم‌هایی را در این زمینه خواهم برداشت.

وی به ایجاد شرایط مطلوب تحصیل در دانشگاه آزاد برای معلولان اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت کمک هزینه‌های تحصیلی تمامی دانش آموزان پذیرفته شده در دانشگاه پرداخت می‌شود.

وزیر رفاه با بیان اینکه بر مبنای قانون  کمک هزینه ۱۹۱ هزار و ۵۹۸ خانواده‌های دارای معلولیت سه دهک پایین درآمدی از آبان‌ماه پرداخت شده است، بیان داشت: افزایش حق پرستاری برای ۲۷ هزار نفر از افرادی که دارای مشکلات ضایعه نخاعی هستند و مبنای این قانون بوده که میزان حق پرستاری از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافت که قدمی در جهت رضایتمندی این افراد است.

شریعتمداری از افزایش یارانه مرکز شبانه روزی از ۶۶۰ هزار تومان به ۷۷۰ هزار تومان و سپس ۹۲۰ هزار تومان در آبان‌ماه این خبر داد و گفت: برای تامین مسکن معلولان به واگذاری  ۱۹۱ هزار ۵۹۸ هزار خانواده معلول۳ دهک پایین درآمدی  اقدام شده و همه افراد دارای معلولیت خانواده تا پایان دولت از تسهیلات مسکن استفاده خواهند کرد.

وزیر رفاه با اشاره به قانون معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی برای خانوارهای دارای دو فرزند معلول بیان داشت: بر اساس ماده ۱۴ قانون تصویر شده سازمان فنی و حرفه ای می توانند از مزایای کار آموزان دارای معلولیت بهره ببرد.

وی افزود: کمک هزینه اصلاح واحدهای کسب و کار برای ارتقای سطح امکانات و ویژگی‌های فنی مهندسی نیز مدنظر قرار گرفته است همچنین پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: از مجموع ۶ آیین‌نامه قانون حمایت از معلولان همه آیین نامه ها به تصویب هیات وزیران رسیده است.

وی به تدوین اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان اشاره کرد و گفت: امیداوریم تا پایان هفته تدوین آن تمام شود.
به گفته وی طی ۸ ماه گذشته اقدامات مندرج در قانون حمایت از معلولان که مبتنی به تامین اعتبار ۱۷۸ هزار میلیارد تومانی بوده است احصاء شده و برای اجرای این قانون حداقل به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان