//
کدخبر: ۲۱۷۹۶۱ //

پیش بینی رگبار شدید و رعدوبرق در شمال و جنوب

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا روز چهارشنبه در مناطق شمالی و جنوبی کشور خبر داد.

پیش بینی رگبار شدید و رعدوبرق در شمال و جنوب
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان،‌ جنوب و جنوب شرق فارس، سواحل دریای عمان و جزایر واقع در تنگه هرمز رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

امروز همچنین در برخی مناطق بوشهر و جنوب خراسان جنوبی رگبار پراکنده باران گاهی وزش باد و رعد و برق روی می‌دهد. فردا از شدت فعالیت این سامانه بارشی کاسته شده و بارش به شکل رگبار بارن گاهی با رعد و برق در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، سواحل دریای عمان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب فارس و جنوب بوشهر ادامه می‌یابد.

در این روز در برخی متطق غرب کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. طی روزهای دوشنبه تا چهارشنیه با توجه به جریانات فصلی مرطوب جنوبی در ساعات بعدازشهر تا اوایل شب در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق روی می‌دهد.

روزهای یکشنبه و دوشنه افزایش دمای 4 تا 6 درجه همراه با وزش باد شدید در سواحل شمالی، اردبیل و شمالشرق روی می‌دهد. همچنین روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در اردبیل و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

سه شنبه از میزان بارش در این مناطق کاسته شده اما مجددا روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی ضمن کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور تشدید بارش در استان‌های ساحلی روی می‌دهد. سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان