//
کدخبر: ۲۱۰۹۸۶ //

نوآوری یعنی اصلاح ساختارهای مدیریتی و حذف فرایندهای مزاحم

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت:‌ نوآوری صرفا استفاده از تکنولوژی، فناوری و کامپیوتریزه کردن ساختار ها نیست بلکه اصلاح ساختار مدیریتی و فرایندی و حذف فرایندهای مزاحم می تواند نوآوری به شمار آید.

نوآوری یعنی اصلاح ساختارهای مدیریتی و حذف فرایندهای مزاحم
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد حسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «صنعت و سکونت؛ هم نشینی 50 ساله» که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ساختمان شهرداری منطقه 21 برگزار شد با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری برای اولین بار دستورالعمل تشکیل کمیته و شورای پژوهش و نوآوری در مناطق شهرداری ابلاغ شد، گفت: مسائل و نیازها در مناطق باید دیده شوند و از حقوق اولیه شهرداری هر منطقه این است که به واکاوی و بررسی امور بپردازد و به نوعی تمرکززدایی در حوزه پژوهش انجام شد.

وی افزود: در هشت رویکرد در حوزه پژوهش و نوآوری در مناطق،معاونت ها، شرکت ها و سازمان های شهرداری با شهردار تهران به جمع بندی رسیدیم و اولین نکته آن این بود که مطالعه ای شروع نمی شود مگر اینکه یک مسئله و تکلیف حقوقی فراروی شهر تهران باشد و مطالعات مبتنی بر چارچوب و الزامات حقوقی باشد زیرا باور ما این است که منابع مالی که برای پژوهش و نوآوری صرف می شود بخشی از حقوق ملت است و باید به عنوان یک کالای عمومی به آن نگاه کرد.

بوچانی اظهار داشت: نکته بعدی نظارت بر پروژه ها توسط بهره بردار است و تلاش کردیم کسانی که قرار است این پروژه ها را اجرایی کنند در فرایند نظارت دخیل باشند. یکی از آفت های پروژه های مطالعاتی دوره زمانی مطالعه است و برهمین اساس تلاش کردیم پروژه های مطالعاتی در کمتر از هشت ماه به سرانجام برسند.

وی با اشاره به ضرورت نوآوری در پروژه ها خاطر نشان کرد: حتی اگر روش های گذشته قابل تداوم باشند، پایدار نیستند و برای پایداری، شکوفایی و اثربخشی این روش ها باید نوآوری ایجاد کرد. نوآوری صرفا استفاده از تکنولوژی، فناوری و کامپیوتریزه کردن ساختار ها نیست بلکه اصلاح ساختار مدیریتی و فرایندی و حذف فرایندهای مزاحم می تواند نوآوری به شمار آید. مجموعه های نوآور و هوشمندی هستند که برای حل مشکلات و مسائل شهری روش های مختلفی ارائه می دهند و با این روش ها می توان شهر را بهتر اداره کرد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان اینکه منطقه 21 فرصت جدی برای شهر تهران است، یادآور شد: شهرداری تهران یکی از مصرف کننده های کالاهای صنعتی است، از آتش نشانی گرفته تا مترو و خدمات شهری به نحوی مصرف کننده دستاوردهای صنعت هستند.منطقه 21 می تواند با حمایت از صنعت نمایشگاه دستاوردهای بخش صنعت را به انحاء مختلف راهبری کند.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم مطالعه‌ای که انجام شده بتواند دستاورد لازم را داشته باشد. «کارل پولانی »در کتاب معروف «دگرگونی بزرگ» معتقد است آنچه که شهرها و سکونت را از اجتماع جدا کرد، جدایی و فاصله محل کار از سکونت بود.بنابراین برای منطقه21 می توان آینده ای متصور بود که صنعت در آن باشد ولی آلودگی حاصل از آن کنترل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان